HELGEN!!!

Vilken helg vi haft , helt underbart och nu är jag härligt trött i kroppen.

I Fredags efter jag slutat jobba åkte jag hem med Vinnie och packade i hop våra saker som vi skulle ha med oss till syster. Vid halv tre hade Robban kommit hem  och bilen var  packad och vi var på väg mot en lång bilfärd. Samtidigt tycker jag det är super mysigt att sitta tillsammans med dom jag älskar mest i hela världen i en bil. Vi stannade för en paus vid rattugglan (tror jag det heter) för att äta och en givetvis köpa godis bland deras 600 olika godissorter som dessutom alltid är färskt mmmmmmm.

Vinnie var toppen snäll hela tiden, men stackaren hade ont i sin lilla rumpa så vi fick stanna några gånger extra för att han skulle få komma upp.

 

När vi kom framme var det skönt att se Ronja igen, fast hon var dock inte lika intresserad av sin mamma. Hon njuter verkligen när hon är hos sina kusiner och hon och Anton är verkligen bästa vänner. Dom leker så otroligt underbart bra tillsammans och dom kommer ha många roliga år i framtiden. Vinnie älskar sin Rasmus som han inte släpper i siktet ha ha. Kul med en äldre kusin så klart.  Vi fick oss en god middag och sen somnade vi alla gott.


På Lördag morgon var det sång för mamma som fyllde 60 år. Hon fick ett par skit snygga orange skor och en överraskning på Make up store. Vid elva hade vi beställt tid för mamma så hon blev sminkad och fin inför kvällens fest. Mamma blev kanon snygg och tyckte det var jätte roligt.

Robban var hemma med barnen och lekte ute hela dagen och hade det underbart bra.

 

Kvällen blev så lyckad, solen sken och det var varmt vi kunde sitta ute hela kvällen. Det blev tipspromenad , raketer, grillad mat, massa champagne och annan dryck och goa skratt. Mamma fick mer presenter och vi gav henne pengar till en klocka som hon önskat sig. Barnen var på toppen humör och alla var jätte nöjda .  Mamma fick alltså en grym 60 års dag och ingen är värd det mer än mamma. Älskar dig mamma!

Kvällen avslutade vi med genom att skicka upp vita lyktor till himlen och troligtvis satt pappa , Kent och morfar där uppe och tog i mor dom med ett leende på sina läppar.

I dag vaknade vi inte förrän vid nio tiden och då var det frukost med min fina familj. Efter frukosten tog Robban och Stefan med sig Ronja, Anton och Rasmus ut och åkte inlines . Jätte roligt och jag blev allt lite sugen så min kära syster lurade på mig sina inlines . Kan säga att jag inte åkt på minst 15 år och min balans var i början lite si och så där.  Men sen gick det bättre än vad jag trodde, tyvärr fick jag overklig kramp i fötterna och fick ge mig. Men jäkligt roligt var det.

Efter vi packat i hop oss (och ändå glömde vi lite saker) kom vi i väg och på väg hem mot Bollebygd. Ronja var väl inte jätte glad över att åka hem tur man kunde ta hjälp av Filippa  och på  så sätt få Ronja på bra humör. Båda barnen somnade direkt och sov i nästan 1 1/2 timme vilket var väldigt skönt.

Jag och Robban hade musik tävling hela vägen jätte kul. Gissa artisten och låten kan väl säga att vi var väldigt lika ha ha. Vi stannade i Trollhättan för matpaus. När vi kom dit hade max lite jippo och det var ponnyridning och en hoppborg. Ronja red och Vinnie hoppade för han vill absolut inte rida.


Vi var hemma vid fyra tiden och det var skönt att lite tid kvar av dagen. Jag har nu hunnit tvätta två maskiner tvätt och fått lite ordning. Robban och Ronja är ute och åker fyrhjuling och skulle ha lite mys i skogen. Är underbart att dom har egentid och är ute i naturen och att Ronja får lära sig om våra skogar och djur. Men nu måste jag erkänna att jag vill få hem min dotter för en dusch och sen sova, dagis  morgon och allt är som vanligt.

 

Nu skall jag lägga ner detta och jag kommer att lägga ut bilder från i Lördags.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0