2 MAJ!!!

Tider  rinner i väg och jag  försöker bara  hinna med utan att gå under på köpet. I bland är det inte lätt att vara mamma och räcka till.

Vinnie är inne i en period där mitt tålamod prövas hela tiden, han är trotsig och kräver mycket uppmärksamhet  och blir gnällig och arg så fort han inte får sin vilja igenom. Hade glömt hur jobbig tre års trotsen var, men han påminner mig varje dag. Samtidigt skall man orka sköta hemmet med tvätt, städ, mat, aktiviteter, jobb och så klart min underbara dotter. I bland vill jag bara krypa ner i min säng och dra täcket över huvudet och skita i allt. Tur att man får så mycket kärlek av barnen som gör att man orkar lite till. I bland räcker det med en stor varm kram och så har man fått lite mer energi.


Helgen gick snabbt förbi med allt vad det innebär. I Fredags åkte vi in till Borås för att storhandla och köpa skor till barnen. Robban möte upp oss och det blev en mysig eftermiddag tillsammans. Vinnie fick ett par coola gympaskor från Adidas och Ronja fick sandaler och tofflor.

Kvällen avslutade vi med att cykla upp till pizzerian och åt pizza och bara myste.


I Lördags jobbade jag på Fröken Emma med goaste Camilla. Det var verkligen skönt att träffa Camilla och tjöta lite , hon är väldigt klok och lättsam och det behövde jag just i Lördags. Jag hade fullt upp och folk var på shopping humör och tiden gick snabbt och det var roligt.

Efter jobbet var det hem med barnen och Vinnie fick sova lite middag och jag började tvätta och hålla mig syselsatt för att inte somna. Jag fixade god mat till Robban som vi sen avnjöt på kvällen när han kom hem.

Vid halv åtta cyklade vi bort och kollade på Maj brasan och när kören sjöng in våren. Ronja tyckte det var jätte roligt.

 

I Söndags var det städning som stod högst på schemat. Jag städa i alla garderober och vek in alla kläder fint.  Sen dammtorkade och dammsuga jag hela lägenheten och gjorde rent på toaletten. Tvättade några maskiner som alltid. Vid tolv träffade vi mamma på torget för lite första Maj jippon. Det var ansiktsmålning som drog mest för Ronja och hoppborgen för Vinnie. Men det var kul att bara komma hemmifrån en stund, synd bara att det var så kallt.  Efter det var jag helt slut all  energi bara försvann och Vinnie var inte alls på humör och jag ville bara sova. När Robban kom hem vid fem gick jag faktiskt och la mig en timme, sååååå skönt. Som sagt i bland räcker inte min energi till , till allt som måste görasmen ändå pressar jag mig själv till max för att få allt gjort.

 

 

 

 

 


Denna vecka ser tyvärr inte bättre ut för min del. Varje dag är fullspäckad med saker som skall göras. Men nästa vecka skall jag slå av på tempot och försöka tänk lite på mig själv och inte boka upp mig eller barnen på massa saker. Vara lite egoistisk !!


HA en bra vecka mina vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0