18 MARs

Nu orkar jag inte mer, har fått ont i halsen, huvudet värker och näsan rinner och man undrar när tar det slut. Ronja har fortfarande hosta och ont i halsen och Robban lika så.

Läser på mina väners fb sidor och det är likadant för alla, det går bara runt runt.

Vi  kanske bara skall hålla oss hemma en vecka och kurera oss  och låta alla dagisplatser stängas för sanering  och städas grundligt för att få bort alla baciller som sitter i leksaker, vägar, kuddar m.m.  Det hade varit en idé.

En ny omgång av magsjuka har oxå börjat  på skattegården, odensgården och Frejagården vad jag vet, hade väl varit toppen av  isberget om man fick det igen ha ha orka!¨

Nä fy vad gnällig jag känner mig i dag, tur det är Fredag och man kan bädda ner sig i soffan och äta massa choklad , det kommer göra susen.

Annars är det lugnt, i morgon skall jag jobba på fröken Emma och lilla jag. Innan dess skall jag köra min mamma till flygplatsen då hon och min moster skall åka på en välbehövlig semester . Jag hoppas dom får det underbart bra och bara får njuta.

Lördagkväll  har vi blivit hembjudna till fina grannarna på mat, hur skönt som helst och framför allt gott.  Tack snälla skall bli super mysigt!

På Söndag är jag sugen på att ta med barnen på bio, men jag är osäker om Vinnie klarar det eller om han är för liten att sitta still så länge. tror han är på gränsen . Jag har lovat Ronja ett bio besök så vi får se om vi kan komma iväg och hur vi mår så klart.

nån av dessa kanske? Ronja har redan sett trassel men inte på bio så hon får välja.

Nej nu önskar jag er än trevlig helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0