Söndg 29/1

Solen skiner och jag har öppet balkongdörren och vädrar , gud vd underbart. Snart sitter man på balkongen igen och bara njuter av sol och värme. Men som sagt först skall denna snö bort och det varkar ta ett tag.

I dag är vi bara hemma och grejar och med det menas att jag städar, tvättar , går igenom barnens kläder som dom har växt ur och sen skall det lagas god köttgryta till kvällen. Jag vet att jag är tråkig men det är min inre röst som säger till mig att städa städa städa. Jag hatar att vara hemma när det är smutsigt och grejor över allt, får panik och blir inte roliga att vara med.
Vinnie har precis somnat och Ronja leker i sitt rum och dom behöver oxå vara hemma och ta det lugnt då jag sett tendenser på Ronja att bli förkyld.
Sjuka har vi inte tid med.

I eftermiddag är det första gången för Ronjas dans och hon längtar då hon skall ha på sig sin nya blommiga kläning. Jag och vinnie får väl passa på att vara ute och leka en stund under tiden.
Jag vill oxå dansa , ser så roligt ut när baranen dansar till grym musik. Men antar att det är ingen som vll ha en grupp för avdankade morsor haha med lurviga ben.


Då har Ronja fått en lös tand till, det är nu nr 5 och jag får lite panik över hur stor min tjej är. Vad fasiken hon har inte ens fyllt 6 år och har redan 4 nya tänder i munnen. Men det är bara att gilla läget fast jag gärna skulle vilja stoppa tiden en stund och bara ta vaa på det vi har just nu. Snart är det skola och sen är hon stor. Men jag älskar att se hur stolt hon är över sin lösa tand.

I morgon är det ÄNTLIGEN dags för träning och jag ser fram i mot det som bara den. Först kör vi Core kl 18.00 i lilla hallen och sen blir det step styrka kl 19.00 hoppas ni kommer och är med.

Xoxo....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0