Lördagen 15 Jan.

Hejsan, sitter i soffan och hundäter kexchoklad och tycker synd om mig själv.  Min kropp skriker redan av smärta och jag bävar inför morgondagens smärtor. Efter alla år jag tränat har jag lärt mig att dag två är den värsta dagen och jag har inte ens kommit till dag ett.

I dag har jag tillbringat hela dagen på astra zenica och tränat skiten ur mig. Vi startade kl tio med ett grymt tufft roligt box zone pass . Jag och Christin körde stenhårt och vi gav allt och mina armar gör skit ont.

Näsa pass var ett styrke pass där vi tränade med skivstänger, vikter, stepbrädor och balansövningar. Kan säga att min styrka i armar är inte vad det borde vara och jag måste verkligen bli bättre på att träna överkroppen och inte bara bålen.
Men  vi körde massa roliga övningar en och en och ibland två och två, fick massa nya roliga idèr till mina pass.

Efter detta pass var det dags för lite mat och det var så behövligt. Varje del i kroppen hade jobbat stenhårt och värkte och jag kände mig inte allt för pigg. Men vad mat kan göra underverk och en liten bit choklad.
Tredje passet var step med Morris . Att få tillfälle att gå på ett pass med Morris är underbart, lycka och helt sjukt inspererande. Killen är influgen från Tyskland och har en känsla för rörelse, takt och musik som få har.
Stepen var svår som den brukar men vem vill inte ha en riktig utmaning och det känns alltid så skönt på slutet när man har satt stegen och kan det utantill.

Sista passet var Core träning med Henrik. Tyvärr blev jag lite besviken då jag redan använt alla övningar på mina pass. Hade hoppats på lite nyheter i core världen men det blir väl till att komma på egna roliga tuffa core övningar.
Men det kommer bli bra för jag är full av energi och insperation inför denna träningsperiod.

Tyvärr hann jag inte gå afrodansen med Sara Ullman som 'är en av Sveriges bästa instruktör.

Hennes klasser är en dröm att vara med på och man blir helt peppad och inspererad av denna tjej. Jag missade även en nyhet Bollywood som jag adlrig provat på men alltid tyckt sett otroligt roligt ut.
Men ma kan inte vara med på allt det får bli nästa gång.

En bra och givande dag med massa roliga inslag....

Nej nu orkar jag inte skriva mer



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0