Dag 26- min rädslor.

Alla som känner mig vet att min största rädsla är döden. Jag har sån otroligt dödsångest och den blev inte bättre sen jag fick barn.
Vet inte när jag började få dödsångest men jag kan bara gissa att det startade i samband när min pappa dog.
Är livrädd att nån av min barn, sambo, familj eller vänner skall försvinna bort från mig och jag är livrädd att jag skall försvinna bort från mina barn som min pappa gjorde.

Döden skrämer mig nåt fruktansvärt lika så obotliga hemska sjukdomar som inte går att behandla, där man sakta men säkert tynar bort och tillslut är allt hopp ute.
Jag vet att det är oundvikligt att inte dö och därför är jag stolt över att jag äntligen bokat tid till en psykolog som jobbar med hypnos och kongativit beteende.
Nu skall jag fasiken sluta vara rädd för att dö och leva i nuet.



Detta är nåt jag aldrig vill uppleva att mina barn blir svårt sjuka eller skadade, det är en stor rädsla.


älskar älskar älskar älskar älskar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0