DAG 24- Det här får mig att gråta...

Efter jag fick ronja kan jag börja lipa för vad som helst. kan inte se en film med barn som far illa eller gråter m.m. då får jag jätte ont i magen och tårarna bräner bakom ögonlocken. KÄNSLIG när det gäller allt som har med barn att göra kan man säga.
Alla barn runt om i världen som far illa och lever i fattighet, krig och sjukdomar. Barn som lever med föräldrar som missbrukar och är våldsamma gör mig gråtfärdig och ledsen.

Men det som gör mig mest ledsen är självklart när mina barn mår dåligt eller råkar illa ut, och då är vi bara inne på sjukdomar och skrapsår m.m. än så lämge.
Antar att det blir värre ju äldre dom blir och tex inte får vara med och leka, blir retade och andra hemskheter dom kommer uppleva och allt kan man inte stoppa eller rädda dom ifrån. Livets hårda skola.

Man orora sig i huvudet och det kan få mig att börja gråta. Är livrädd att dom skall råka ut för nåt hemskt eller mina nära och kära.

Att min mamma får leva ett liv utan min pappa gör mig ledsen och jag önskar att hon inte var ensam mer.

Cancer gör mig gråtfärdig......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0