DAG 22- Det här upprör mig...

Ja vet inte om det får plats med allt som upprör mig . Jag menar det finns sjukt mycket i världen som jag blir galen och ledsen över.
Alla barn som lider runt om i världen är det mest fruktansvärda jag vet. Att se dessa små barn på tv får det att vattnas i ögonen och magen gör ont, man vill göra så mycket och hjälpa men hur?? Tur att det finns så många hjälp organsiationer som ägnar sitt liv åt detta för att hjälpa andra till en rättvisare och humanare framtid. Pengar får vara mitt sätt.....

mitt hjärta blöder....

Vi lever på 2000talet och ändå är det så stora skillnader runt om. Dom som är rika måste vara jätte rika och dom som inte har något finns inte.
Jag menar till och med i Sverige har vi människor som är hemlösa och lever på gatan, helt jävla sjukt I SVERIGE! 

Vi har barn som blir misshandlade i sina egna hem som skall vara ders trygghet. Föräldrar som är alkolister och knarkar och ingen vet barnens öde.
Kvinnor som blir slagn och våldtagna varje dag i sina hem av deras respektive och behöver ljuga varje dg för att överleva.



Ja det finns otroligt mycket som upprör och berör mig, listan skulle kunna bli hur lång som helst.
Men jag uppmanar er alla att aldrig blunda för våld i hemmet, skolan eller på stan. Våga lägga er i och våga stå upp.
Jag har gjort det vid ett kvinnomisshandel i hemmet. Det var det värsta jag varit med om, men jag räddade förhoppningsvis kvinnan från att bli ihjälslagen.

Till barnen runt om i världen kan vi skänka pengar och vara med och stödja på ett litet vis och hoppas at det gör en skillnad för någon by.

var räda om det ni har och uppskatta det  xoxo....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0