28 APRIL

Tja ba hej, vilket väder vi fått helt otroligt, perfekt att det regnar på nätterna och är sol på dagarna. I dag har jag bara jobbat på Frejagården och slutade därför halv två- lyxigt. Är skönt att hinna komma hem och båda vara ute med barnen och leka och även hinna med hemmet som lite städ .

 

I Tisdags hade vi vår första drop in gymnastik för små kidsen. Gud vad roligt Vinnie tyckte det var och eftersom det knappt kom nåt folk hade de barnen som var där en hel hall med hur mycket roliga saker som helst att leka med. Det var toppen och jag längtar till nästa Tisdag då Vinnie får leka av sig igen.

 

I går var det fullt upp, Onsdagar är ingen favorit dag för mig. Jag startar som vanligt min dag 05.15 och går upp och duschar.

05.40 väcker jag Vinnie tar med han ner och gör han helt klart och sätter han framför  barnprogrammen, medans han tittar tar jag Ronja som är svårare att få upp - stackaren. Men om jag sätter henne i duschen brukar hon vakna och få en bra start.

Äter frukost snabbt och fixar i ordning mig själv.

06.40 drar vi till dagis och sen är det jobb på Freja mellan 7.00-13.30 . Från 13.30 -17.00 är jag på vårdcentralen och hoppas på att inga akuta skall komma i slutet på dagen.  Fort hem , i bland hämtar jag barnen om Robban inte hunnit. Byta kläder stoppa i mig en banan och sen åker jag till Genkicenter för att hålla i Coren mellan 18.00-19.00.

Inget bra upplägg jag vet och jag kommer

stressa sönder mig en dag, men vad gör man när man inte har fler timmar på en dag?

Tur att jag älskar det jag gör!

 

Nu skall vi till stallet JIPPI . finns nog inget bättre just nu. Jag älskar väl det mer än Ronja men det får hon och jag leva med  ha ha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0