17/4

Söndag eftermiddag och denna helg är snart över, men nu känns det inte så tungt när man vet att nästa vecka jobbar vi bara fyra dagar sen är det långledigt :)

Påsken är väldigt välkommen när den ger oss så många dagar ledigt.

I Fredags jobbade jag bara på Frejagården , efter det blev det mys med syster som kom hit med barnen. Ronja hade längtat ihjäl sig efter sina kusiner och var överlycklig när hon fick tillbringa en hel helg med dom.

I Fredags kväll cyklade jag och Ronja upp till mamma och åt middag och sen blev det gott att dricka och en massa tjöt hela kvällen. Ronja stannade kvar över natten så klart.

I Lördags jobbade jag på Fröken Emma och det var hur mycket som helst att göra. Dagen bara flög iväg och det var jätte roligt. Alltid kul att kunna hjälpa till när folk skall shoppa och speciellt nu med allt fin som kommit in i affären. När jag slutat åkte jag och hämtade Vinnie hos Farmor och farfar , vi åkte sen hem och vilade i (sov middag) hur skönt som helst. Vinnie sov som en prins och jag fick väcka han kvart över fem. När han vaknat till liv cyklade vi upp till mamma och de andra. Blev bjudna på middag ännu en gång (tacksamt)  och en massa gott att dricka. Robban kom senare och vi hade en trevlig kväll tillsammans. Vid tio tiden var Ronja helt slut och vi cyklade hem. Inte konstigt efter en hel dag med lek och bus med kusinerna och hon somnade super gott.

 

I dag har det varit tvättning på schemat, hängt ut våra tecken på värdering och grejat. Jag har rensat ut alla Ronjas 122 kläder vilket blev en del och lagt ut på blocket. Har lovat Ronja att hon skall få pengarna till semestern i sommar så nu hoppas jag vi får sålt det mesta. Ett bra sätt att tjäna pengar när man är 6 år och inte får jobba, sälja sina kläder ha ha.

Har försökt sitta still i solen och njutit av solen då och då oxå, har en tendens att bara flänga runt hela tiden och inte ta det lugnt. Men jag tränar på det åtminstone. Har svårt att slappna av när det finns hundra saker som kan göras - knäpp ja!

När Ronja åkte med Olle på kalas tog jag och Vinnie en promenad. Han är toppen bra på att gå ut och gå med eller rättare sagt springa med. Han springer och springer och blir aldrig trött. Kanske skall sälja vagnen den används ju aldrig ändå :)

Tror vinnie skall bli sprinter när han blir stor...

 

coola killen

 

Mammas spiderman

Nej nu skall jag snart lägga min prins som inte sovit någon middag i dag och är helt slut av all frisk luft. Han kommer sova gott i natt och jag med för den delen. Nu ser jag fram i mor morgondagens träning och skall nog se vad jag kan hitta på för nya övningar.

KRAM på er...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0