UPPDATERING!!!!

Äntligen hemma efter en mysig helg hos syster och hennes familj. Men nu är jag helt slut efter den tråkiga resan hem som alltid är seg. Men nu skall jag samla kraft och sen ta tag i alla saker vi hade med oss och tvätta några maskiner tvätt och förhoppningsvis ta fram dammsugaren.

Vi åkte alltså från Bollebyd i Fredags och innan dess hade jag mitt dåliga smveta hängandes över mig för att jag intetog med mig Vinnie. Det är första gången sen jag födde honom som jag var borta från han och det kändes haha, vist har han sovit borta men vi har ändå alltid träffats varje dag i snart två år och nu var var jag borta en hel dag utan att träffa han - nyttigt självklart!!

Resan upp gick bra vi stannade på nattugglan och åt mat och sen shoppade vi loss i deras helt underbara godisaffär med 600 olika sorter och allt färskt, känner sig som ett litet barn när det är så mycket gott godis.
Vi var framme vid halv fyra och då var det glada barn som började leka medans jag intog soffan för en stunds vila (passa på när man inte hade med sig den lille).

Kvällen spenderades i Karlstads stad med goa brudar och god mat och kanske det bästa gott att dricka. Det var jag, syster, Ulrica och Isabell som var ute denna kväll och vi hade det riktigt mysigt  och jag fick äntligen dricka min goa drink som jag bara dricker när jag är på Harrys i Karlstad, alltså inte så ofta.  Vi pratade om allt mellan himmel och jord och trots att jag inte kände dessa goa brudar innan var det inga problem att umgås. Bra musik men så mycket sjukt konstigt folk ute denna kväll haha.

PARTYYYYYYYYY......



På Lördags morgon kunde jag alltså sovit ut, men tydligen kan jag inte detta längre för jag vaknar alltid tidigt ovasett om jag druckit kvällen innan. Men skit samma jag fick vakna av mig själv och inte gå upp för att jag måste. Vi åt en god frukost den var det stan som gällde, tyvärr hade jag ingen plånbok till att shoppa, men vad gör det vi fick fönstershoppa istället. Alltid kul att gå i andra affärer .

På eftermiddagen spelade Rasmus fotbollsmatch och givetvis var vi där och hejade. Tyvärr hjälpte det inte denna gången med alla heja ropp för killarna förlprade, men Rasmus var super duktig och man blev ju lite stolt så klart.


På kvällen hade Ronja bestämmt att vi skulle bowla och självklart fick hon som hon ville hos moster. Vi delade upp oss  i två lag, ett med alla barnen och ett med oss vuxna. Det var riktigt roligt, men fasiken inte lätt alltså. Kan väl säga så här det är roligt nån gång ibland men ingen sport för mig , Ronja var grym och vann över mig.


När vi var hemma igen var det dags för tacos och färska räkor och annat mys framför tv. Barnen lekte och vi vuxna satt i soffan med lite öl och vin och man helt plötsligt hur trött man blir efter en heldag med massa skoj.
Kan säga att det blev inte en sen Lördagskväll för min del. Jag och Ronja somnade snabbt och gott .

VI HAR HAFT EN TOPPEN HELG  ..........

Nu har jag tvättat tre maskiner tvätt , dammsugit både uppe och nere och plockat in alla saker vi hade med oss. Snart skall jag bara springa över till affären och köpa mjölk och annat tråkigt innan jag äntligen får bara vara. Båda barnen är duschade och en sover och snart skall den andra i säng.

Ha det bäst och god natt!!!

Maja, Systers nya katt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0