TORSDAG 2:e sep..

God dag hej, solen skiner och vi skall snart ta på oss stallkläderna och bege oss upp till alla underbara hästar. Alltså livet är helt underbart just i denna stund.
Ok Ronja kanske borde stå över ridningen denna veckan, men jag tror inte det orsakar henne så mycket skada på den här nivån hon är haha men hon blir så ledsen om hon inte får rida. Nåt roligt skall hon allt få ha..

I går kväll när jag kom hem på kvällen efter träningen var jag helt jäkla slut. Först tränade jag i Söndags morse sen tre stenhårda pass i Måndags med mycket fokus på magen, ett grymt hårt pass i Tisdags och sen våra två tuffa pass i går. Min kropp behöver lite vila nu vill jag lova, men gud vad härligt det är att vara i gång med träningen nu.

Roligt är det och ännu roligare blir det när det kommer mycket folk på passen som känner samma glädje som jag inför träningen. Nu gäller det bara att fortsätta kämpa trots det blir mörkare och dystrare väder...

I dag har jag varit på spännande saker, här om dagen ringde dom från Sags form (där jag jobba i butiken i sommras) och frågade om jag kunde tänka mig att hoppa in och jobba lite på kontoret med oder och fakturering. Jag har aldrig någonsin jobbat med detta och tycker det skall bli skit kul att få lära mig nåt nytt. Jag är 32 år och jag lär mig nya saker hela tiden och tycker det är kanon. Mitt Cv blir bara bättre och bättre, nu kan jag stolt säga att jag har kunskaper inom:
Städning på företag
barnomsorgen/skolan
Äldrevården
Vårdcentralen/akutvård
Butiksjobb med kläder
butiksansvarig
Oder/fakturering
Fattar ni vad bra, en dörr öppnar ständigt till nya utmaningar och jag är väldigt tacksam. Har inte för en dag ångrat mig att jag sa upp en fast tjänt i hemtjänsten -06 ovasett om jag i dagens läge är "arbetslös".  Hade jag inte gjort det hade jag med största säkerhet varit kvar där en i dag och det hade jag aldrig velat. Trivs man på sin arbetsplats så är det väl skit bra, men jag har alltid viljat lära mig mer och se mer av arbetslivet. Vem vet man kanske bbyter banna helt och börjar jobba på kontor haha
Men i dag har jag alltså gått brevid och försökt få in så mycket som möjligt i huvudet, i morgon blir det dags igen att hoppa in på kontoret. Hoppas nåt av det jag lärde mig i dag har fastnat.

Nej nu skall vi ta på oss och åka till stallet.
Ha det bäst xoxo......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0