TISDAG 21 sep..

LÄS EJ OM NI BLIR UPPRETADE AV ALLT SOM SKRIVS OM SD.....




Tur jag har min blogg för på Fb vågar man knappt yttra sig haha , nej då jag skämtar bara. Men allvarligt så tycker jag det är skit intressant med politik och har faktiskt alltid gjort det, många vet nog inte att jag var med socialdemokraterna för fyra årsedan men hade tyvärr inte tiden som behövdes för att fortsätta. Men som sagt jag tycker det är jätte intressant .

Jag röstade givetvis röd/grön, och kan lätt diskutera deras väderingar och politiska mål med andra som inte röstade samma som mig. För mig handlar det om vad som ligger mig närmast om hjärtat och det vill säga våra barn , de sjuka och äldrevården medans för nån annan handlar om nåt helt annat och därför röstar blått.

Att nu några idioter ( ja jag anser att dom är idoter) har röstat in en främlingsfientligt parti i våran riskdag är skrämande . Det finns en anledning att tidningar, tv, de andra partierna tar avstånd mot Sverige demokraterna och bojkottat detta parti. Tyvärr nu när man läser på FB verkar fler och fler tycka att SD är ett bra parti med ett gott syfte????? WHAT!!!

Tror fan att Jimmy Åkesson inte står i Tv nu och säger rakt ut att han inte vill ta in en enda invandrare mer i Sverige, men det är fan inte långt i från. Vist vi tar in många invandrare och vist kunde väl tex Danmark hjälpa till osv. Och självklart sitter många och tänker att dom som kommer hit är inte dom som behöver ha hjälp utan dom som har råd att komma hit m.m 
Säkert finns det invandrare som kanske hade klarat sig , men av nåm jäkla anledning har dom ändå valt att komma till Sverige. Och jag håller med om att det finns många invandrare som är helt dumma i huvudet och inte har här att göra, men det är inte riktigt det det handlar om.
Jag känner många som kommit hit för att rädda sina liv , flytt från ett krigsdrabbat land, förlorat en eller flera familje medlemar och är helt ensama . Dessa människor vill Jimmy neka och säga NEJ ni är inte välkommna här och det är skrämmande.

Se på vad som händer i Pakistan, alla dessa barn som knappt har en tråd på kroppen, är så magra och sjuka att det gör ont i hela mig att se dessa barn. Dom har ingensatnas att bo , ingen mat m.m. Dom skall vi hjälpa på plats , men vad fan det finns ju knappt nåt kvar bara vatten och vatten . Självklart skall man sträva efter att bygga upp Pakistan igen men det går inte på en kvart, det tar tid ocg åter tid och tills dess vart skall barnen ta vägen och alla kvinnor som är gravida som riskerar att förlora sitt barn eller själva dö - SKRÄMANDE!!!

Jag hoppas nu att alla de sju partierna samlas och sätter sig ner för att göra upp en plan om hur dom skall kunna undvika SD och inte släppa in dom. Jag hoppas och vill tro att Fredrik tar sitt ansvar och nu gör sitt yttersta.

Att folk tycker att vi överdriver och är idioter som orkar hålla på att skriva om SD, säger jag bara läs på lite mer utan att låta tyken.  Skrapar ni lite på deras yta hittar ni saker som jag absolut inte tror ni stödjer.

Ok kände bara att jag var tvungen skriva av mig lite efter att läst på FB, nu känns det bättre och jag har inte retat någon eftersom man inte behöver läsa min blogg.

I dag skall jag jobba på Fröken Emma och lilla jag, roligt sen i kväll blir det lugna gatan hemma med barnen. Kom gärna in och säg HEJ!!! KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0