SÖNDAGEN EFTER!!!

Nu är jag väldigt väldigt trött och hade inte haft nåt i mot om klockan var nio så man kunde gått och lagt sig. Men jag får väl åtminstone håll mig vaken tills barnem lagt sig. 
Varför då så trött i dag?
Kanske för jag var på kräftskiva i går kväll.

Men från början . Innan jag skulle jobba på Fröken Emma och lilla jag  körde jag båda mina barn till mamma. Eftersom vi skulle bort på kvällen fick dom vara där, vilket båda två gillade .
När jag sen kom till afären  hade dom fått in så sjukt mycket nya fina kläder. Ville knappt öppna affären utan bara gå och pröva kläder haha är alltid roligt när man inte varit på Fröken Emma på länge och se alla fina kläder och speciellt  nu när  man bara vill krypa in i en gosig höstkoffta och njuta.
Millas skor hade även dom fått in lite nytt, speciellt ett par snygga kängor från vagabond i grönt och svart.
Hade fullt upp och tiden gick väldigt fårt.

Eftersom barne inte var hemma när jag slutade kunde jag lägga mig i soffan en halv timme och bara slappna av, hade gärna sovit men tiden räckte inte till. Efter att ha duschat och fixat klart mig inför kvällen gick jag över till Robban och Helena som oxå skulle till kräftskivan. Min karl var givetvis oxå bjuden men skulle på en 30 års feat i Borås.


Kräftskivan var hemma hos Challe och det var hon och Frida som tagit detta roliga intiativ. Det var partytält, hatttema och lekar allt som hör till en Kräftskiva.
Vårat lag vann ju så klart vilket jag aldrig tvivlade på en sekund, tyvärr berodde det inte på mig. Kräftorna var super goda och ölen smakade som den skulle. Alla människor som var på festen var super snygga och var på gött humör.
Ju längre kvällen gick desto mer dansades det och än jäkla massa goa skratt blev det och bara en brand haha
Tyvärr var det svin kallt ute och kylan gjorde att vi inte orakde stanna så länge, var hemma vid halv ett och då var det två täcken som gällde för att få igång värmen innan jag somnade gott.






I dag var jag uppe som vanligt tidigt trots att barnen inte var hemma. Började tvätta och greja här hemma efter kvällen innan. Sen var det frukost och efter det saknade jag barnen så mycket att jag hämtade dom.  Vi stannade på glasscafet innan vi åkte hem till sovandes Robban.
Ronja och Filippa lekte ute hela dagen.
Vid fyra var det första gången för tjejorna på dansen och de var två glada brudar med nya kjolar som dansade loss. Skönt nu när allt kör igång igen.

Kvällen avslutades hemma hos Robban och Helena med grillat, inte fel alls. Tack snälla snälla grannar vad skulle vi göra utan er.
I morgon blir det att fortsätta jobba på Saga form och det är jätte roligt.......

GOD KVÄLL OCH GOD NATT!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0