SÖNDAGEN DEN 19 sep!!

I dag var det skönt att gå upp och se att solen skinner utanför fönstret istället för att se regn regn.. Kan bli en bra Söndag det här och jag hoppas på att detta är ett bra tecken. I dag skall det bara tas lugnt eftersom Ronja är sjuk ;(
Hon var på 5 års kontroll i Fredags och fick den sista polio vacinationen, hon har ALDRIG reagerat på dessa sprutor innan. Men I fredags kväll började hon få ont i sin axel och tyckte det värkte, gav henne alvedon och sen var det bra. Men i går blev hon bara sämre och smäre och när jag kom hem från jobbet var hon helt utslagen på soffan och alldeles blek.
Jag gick och la mig med henne i våran säng och lyckades tillslut på henne att somna och hon sov i över 2 1/2 timme innan jag väckte henne.

Jag och Vinnie tog cykeln till mamma eftersom vi både behövde komma ut och få lite luft. Vad skönt det kan vara att bara cykla runt lite i bland, åtminstone när det inte smöregnar eller haglar. Stannade inte så länge hos mamma utan var hemma igen vid halv åtta.
Men när jag kom hem igen såg Ronja ännu sämre ut och jag tog tempen på henne och då visad den 39.2 trots alvedon. Sen upptäckte jag även en stor rodnand runt hennes arm där hon fått vaccinationen. Större än en tennisboll.
Då kände jag att var tvungen att ringa sjukvårdsupplysningen så hon inte fått en infektion i armen. Men dom sa att det var ok så länge inte febern gick upp och rodnaden blev större.
Stackars min prinsessa.

Hon har sovit hela natten och nu hoppas jag på att febern går ner under dagen och är borta till kvällen, men det blir att vara inne hela dagen och bara ta det lugn för hennes del.  Hon är ledsen eftersom hon missar Filippas kalas men vad skall man göra.


I dag skall vi Rösta och givetvis hoppas jag på en röd/grön allians. Men den som lever får se. Jag vet att tyvärr är det många som ogillar Mona Salin och därför inte röstar på den alliansen vilket är synd när dom har så bra folk som MARIA Wtterstarnd och LARS Ohly på sin sida.
Men hoppas kan man ju alltid för sina barns skull.
maria ,


Nej nu skall det bli super frukost till min älskade familj !!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0