VAB!!

I går ringde dom från Ronjas dagis och sa att Ronja inte mådde bra. Hon hade ont i magen och ont i bakhuvudet/nacken - konstig kombination.
Typiskt när man precis börjar nytt jobb och desutom hade lovat stanna kvar i barngruppen på eftermiddagen.
Men men ens barn är viktigast och då var jag väldigt nöjd med att jobba så nära barnens dagis.

När vi kom hem la ja Ronja på soffan och hon var alldeles blek och jätte varm. Satte på en film till henne och sen tog jag med mig Vinnie upp på övervåningen för att han skulle få se Pippi. När jag kom ner igen hade min prisessa somnat i soffan alldeles utslagen.
Sen sov hon i flera timmar, jag lyfte  upp henne och la henne i våran säng och hon fortsatte sova. Hela hon var så varm att jag nog hade kunnat steka ett ägg på henne :(

Vid halv sex åkte jag till träningen och då var hon fortfarande kvars sovandes i min säng. Träningen gick otroligt bra och det var massa tränings sugna människor. Alla lika gryma och kämpade som bara den. DET GÖR MIG SÅ LYCKLIG!!

När jag kom hem vid kvart över åtta var Ronja halv vaken liggandes i soffan, ingen glass, ingen klubba eller festis kunde jag få i henne då är man verkligen sjuk. Tillslut gick hon med på lite nyponsoppa och fick i sig en del vätska.
Sen var det till att sova igen för hennes del och vaknade i morse.

Men i dag är den höga febern som bortblåst och hon har inte ont någonstans, hur konstigt som helst. Fattar inte vad det kan ha varit , är det nån som höt nåt liknade på nåt annat barn/dagis??
Men att sova gjorde tydligen susen för nu är hon sig själv igen.

Men vi har inte gjort mycket i dag, utan vilat oss i form för morgondagen. Jag har så klart passat på att tvätta några maskiner och dammsugit och plockat när jag är hemma för det kan jag inte låta bli haha..
Sen har gjort chokladbollar/nergerbollar i dag med en massa färglatt strösel på som nu står i kylen och läskas, tror tom att vi skall avsluta denna dag med att äta pizza och mysa till det ordentligt. En vanlig Tisdag som man kan förgylla lite.

mumsigt!!!!


Jaha nu skall jag töma tvättmaskinen och sen blir det nog en till innan jag slutar för kvällen.
Ha en bra fortsatt Tisdag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0