Malmö 8-10 okt!!

Ok nu skall jag skriva lite om våra weekend i Malmöstad utan att avslöja allt för mycket.
Fredagen den 8 okt var det alltså dags att packa in väskorna ( ja jag är världens sämtsta på att packa ovs hur länge jag skall vara borta, hade tex 4 par skor med mig och alla blev använda haha)
och sen dra ner till Göteborg för att hämta upp Helena på centralen. Bara den resan från Bollebygd till centralen var en pers, fattar inte hur människor orkar sitta i dessa köer varje dag - fy fasiken vad segt!
Men skit samma när jag väl kom fram till centralen stod Helena med massa godis och skvaller tidningar och våran resa var äntligen på g.

Det gick bra att köra ner till Malmö trots att det blev väldigt mörkt och vi var overkligt hungriga trots allt godis. Men efter ett antal timmar kom vi fram till Malmö och då skulle vi hitta till hotellet i mörkret i stad där det inte går att komma fram nånstans . Lyckades väl köra på alla gator där det var återvändsgränder eller annan skit.
Men eftersom detbor så trevligt folk i Malmö , kunde vi till slut ta oss fram till rätt hotell och hitta ett parkeringshus för bilen.
Vid detta laget var klockan redan halv tio och vi var rätt hungriga. Vi bestämde oss snabbt för en hamburgare och sen kröp vi ner i våra goa sängar på hotellet och läste en massa skvaller/modemagasin och bara tjötade - såååå mysigt efter en lång dag.

Tyvärr vaknade jag klockan åtta och försökte smyga mig upp utan att väcka min sängkamrat, men jag tror hon vaknade så fort jag stängde dörren till badrummet. Vi tog varsin snabb dusch innan vi gick för att käka frukost.
Efter frukosten var detdags för en hel dag shopping. Solen sken och vi var på topp humör och inget kunde gå fel. Bilen hade vi flyttat och hittat en parkering som var 50 kr billigare än den förra -vilken lycka!




Vi sprang i varenda affär tror jag och vist skulle man kunnat köpa hur mycket som helst men plånboken sa ifrån och jag fick hålla igen lite. Men jag köpte mig en ny parfym från dkny, och en fondation från Lancome så nu skall jag bli så vacker så. Sen blev det lite små saker som två nya läppglans bla.


Vid lunch blev det pizza och en kall öl och det var verkligen behövligt om man säger så. Går åt overkligt mycket energi av att spring i affärer. Efter några timmar till på stan gav vi upp och gick och satte oss i solen på en pub och tog yttligare några öl.
Tänk er själva att sitta den 9 okt med en varm sol som strålar mot ditt ansikte och en kall öl att släcka törsten med, kan inte bli så mycket bättre än så om ni frågar mig. 




Efter att spenderat en hel dag på stan i en massa affärer var det skönt att krypa under täcket och bara glo en stund på tv och halv vila ögonen. Tror att vi bara soffta så i nästan två timmar innan vi ryckte upp oss och satte fart.
Champangen kom fram, den lilla svarta kom fram och kvällen började nalkas. Vi hade hur kul som helst när vi fixade oss samtidigt som det dracks champange och nån öl. De trötta morsorna förvandlades till två bobnedslag ( eller man kan väl få dröma) .



snygga mammor....



Innan resturangen gick vi till en pub för en snabb öl, men ölen var lite större än vi förväntat oss och vi blev nästan mätta på bara den ölen.
Efter det skulle vi hitta en resturang som passade mina kräsna behov, vilket inte är det lättaste alltid. Men som  tur är har jag Helena som jag gillar en rejäll köttbit med gott tillbehör så hon var med på noterna. Efter att kollat in ett antal menyer bestämde vi oss för resturang Chili.


OH SÅ GOTT.





Klockan var redan halv nio och vi var väl lite salongsberusade när vi kom dit. Men vi beställde in god mat och givetvis en öl till. Vi åt och hade en trevlig middag med massa skratt och spännande samtalsämnen (inget som ni får veta här).
Efter en stund när vi suttit och ätit kommer mammas pojke Tim in, eftersom han tydligen jobbade på den resturangen. Tittade på den såpan en eller två gånger , men såg precis likadan ut och tyckte han var rätt grym.
Han satte sig vid vårat bord och skulle förklara för oss hur det funkade att gå ut i Malmö. Jo tack för den informationen.- MEN VI HAR VARIT UTE OCH FLYGIT FÖRR vänenn.  Tror ni vi klara oss ganska bra utan hans intressanta lektion.

Efter att middagen träffa vi Helenas kompis Daniel och hans två polare och följde med dom till nån krog/nattklubb. Är man i Malmö måste man ju prata med riktiga infödingar. Vi drack ännu mera öl, skrattade ännu mer så magen gjorde ont och bara hade en jäkligt rolig kväll med ett gott gäng av blandade människor.
Vid halv två var dessa mammor trötta och krafterna började ta slut, så vi smög oss hemmåt.


Helena och Johan ...

Daniel som var rädd att vara med på kort i fall hans tjej skulle se det haha..

ok, går inte ut så ofta så jag blev lite rund om fötterna :)

Helena ser lite mer redig ut, peace peace haha


Men att jag kommit i säng vid två på natten gjorde tyvärr ingen skillnad på denna kropp, för givetvis vaknade jag tjugo över åtta som en klocka. Kunde inte ligga kvar utan gick upp och tog mig ett skum bad med en skvallertidning och bara njut av tystnaden och värmen av vattnet.
Stackrs Helena som inte fick sova ut på sin resa, lova att stoppa i mig sömntabletter nästa gång så vi kan få sov morgon.

Efter frukosten var jag tröttt och kände att det var lika bra att åka hem så fort som möjligt då jag skulle bli tröttare och tröttare ju längre dan gick. Inte roligt att sitta och köra i tre timmar och bara koncentrera sig på vägen. 
Stannade i Falkenberg för matintag och för att tanka bilen, sen körde vi på hem. Kom till Bollebygd vid kvart över tre och det var härligt.
BORTA BRA MEN HEMMA BÄST!!


Tack ännu en gång för den trevliga resa min fina böna, snart tar vi en ny och ett nytt resemål.
KRAM!

Kommentarer
Postat av: syster yster

Vill veta mer.

2010-10-12 @ 18:37:10
Postat av: Jessica

Nu är det klart, allt annat får du höra senare om hahah kram!!

2010-10-12 @ 19:22:44
Postat av: syster yster

Låter som en underbart rolig helg.



kram

2010-10-13 @ 21:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0