LÖRDAG och SÖNDAG!!!!

Ja då är snart denna helg slut och jag är super nöjd över allt som hänt och blivit gjort.
I går på morgonen kom mamma och hämtade Ronja för att ta med henne upp till kusinerna. Hon blir alltid lika glad när hon får åka upp till Anton och Rasmus, trots att det bara blev Lördag till Söndag.

Jag och Vinnie blev kvar ensama hemma då Robban skulle iväg och hjälpa sin pappa och eftersom solen sken så vackert tog vi på oss massa kläder och gick ut.
Några av mina kära gympavänner stod på torget och hade annordnat hinderbanna för barnen och på så sätt samla in pengar till världens barn. Jag och Vinnie gick givetvis dit för att säga hej och Vinnie prövade på att gå runt i bannan. Tack Helene och Christine för allt ni gjorde!

Träffade även Challe som hade köpt så fina paket till Vinnie, tack snälla snälla. Vi gick in på blomsterhuset och tittade på allt finat som Maria har , skulle kunna köpa hur mycket som helst. Maria har starta en blogg som ni kan gå in och få insperation av www.blomsterhusetbollebygd.blogspot.com

Vid tre tiden efter Vinnie vaknat åkte vi ner tiel hallen för att kolla in när Challe spelade handboll mot Borås. Säger bara ojoj vilken match , var grymt spännande och tjejorna från Bollebygd var super duktiga och speciellt målvakten som räddade många viktigta strafflägg och givetvis min Challe som satte det sista målet när det bara var nån sekund kvar.
Vilken brud haha challe sätter man säg inte på i första taget vill jag lova, hjälp vad stark hon är - tur hon är på min sida.

Efter handbollsmatchen åkte jag upp till Lena och Conny för att dumpa av Vinnie . Dom ringde och frågade om jag och Robban ville hitta på nåt själva och ha lite egentid och det tackar man inte nej till.
Så Vinnie fick vara hos farmor och farfar och det var han hur nöjd som helst med, han älskar att vara där och titta på farfars lastbil och traktor haha min lilla bonde.

Jag och Robban tog tillfället i akt och åkte bort till gymmet för att unna träna tillsammans vilket aldrig händer annars. Klockan sex en Lördagkväll var perfekt knappt en människa . Robban körde ett stenhårt pass med mig med fria vikter. Jag tycker att det tio gånger roligare att träna där nere på gymmet än bland alla maskiner och givetvis när Robban hjälper mig.
Vid kvart över sju var det dags att åka hem igen nöjda och glada.

Hade tänkt att vi skulle gått på bio men det gick såna skit filmer att vi gicj till Bollebygds krog istället  gör att äta god mat. Måste verkligen beröma krogen för deras otroligt goda mat, vi var verkligen super nöjda. Vi åt och drack gott och hade skit roligt tillsammans , härligt att få umgås med sin stora kärlek ensam ibland.




I dag har vi varit väldigt duktiga här hemma. Vi har rensat ur våra kläder och Robban tömde väl ut halva hans gaderobb vilket är så skönt. Nu skall det bara köras här i från oxå. Sen har vi varit ute i förrådet och städat och rensat där ute. Låter kanske inte så mycket, men fasiken vad tid det tar. Några maskiner i tuättmaskinen har givetvis oxå hunnits med så nu är smutskorgen tom.

Nu skall vi snart bara mysa i soffan med Ronja som kommit hem, Vinnie skall lägga sig. I morgon är det en ny vecka på jobbet och vi skall upp tidigt varje dag så nu blir det att lägga sig i tid på kvällarna.


ps glöm inte att titta in på öppna förskolan denna veckan och fynda lite barnkläder till gryma priser. Har kläder hela veckan tom Fredag. Jag kommer att sälja en massa kläder från både Vinnie och Ronja, massa fina kläder. .....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0