BESVIKEN!!!

Jaha då var det dags att vara hemma med barn nr 2. Denna gången handlar det inte om nån smittsam sjukdom utan om min lille prins rumpa. Han har en sån känslig hy och när hans mage arbetar extra mycket under vissa perioder fräter avföringen upp hans lilla rumpa och det blir alldeles sårigt.
Men i går när jag hämtade han på dagis hade hen så ont att han inte kunde gå  och det gör ont i mitt hjärta när han lider.
Vi åkte direkt ner till BVC och visade upp hans rumpa, men dom hade inget riktigt bra svar på varför det blev/blir så illa. Fick köpa tre oika krämer till hans rumpa som vi nu smörjer för fullt med. Hoppas det skall bli bättre ju äldre han blir, men denna helg blir det till att gå hemma och lufta rumpan. Jag får väl tvätta hundra maskiner då han inte är blöjfri haha

Det börjar som sagt inte så bra på mitt nya jobb med VAB andra veckan, men vad fasiken inget man kan göta nåt åt. Men jag hoppas att barnen nu slipper mer i skit och att jag hinner jobba några flera veckor innan det blir vab igen.
Är inte alltid lätt att avgöra vad som är rätt och fel, men när ens barn har ont och besvär tycker inte jag att det är rätt att lämna dom på dagis.

Nu till nåt helt annat. I dag hade jag äntligen tid till gyn för att träffa en läkare ang min endometros och mina enorma smärtor i magen. Har verkligen varit så nöjd över att jag äntligen hade ringt och bokat tid och tagit tag i detta elände.
I dag skulle jag alltså vara där kl halv tre, jag lämnade barnen hos Robban och åkte sen upp till sjukhuset.
Under tiden jag satt där reagerade jag på att av de fem läkare som roppade in patienter var tre killar. Ni får ursäkta mig men jag kan inte förstå hur en NORMAL kille kan välja detta yrke. Jag tycker PERSONLIGEN att det är äckligt och snuskigt att ha en manlig gynekolog och det får mig att må illa. Kalla mig pryd eller vad fan som helst men jag tycker verkligen inte om det.Jag menar dom förstår sig inte på kvinnokroppen och alla besvär vi kan ha eftersom dom inte har samma kön.

Fick givetvis panik när jag förstod att jag troligen oxå skulle få en manlig gynekolog. Klockan gick och när klockan var tre hade jag fortfarande inte kommit in, frågade en sköterska om varför jag fortfarande inte blivt inkallad. Efter 40 min fick jag komma in till en MANLIG läkare, då var jag så uppstressad och förbanad att jag inte kunde tänka. Kände hur tårarna brände bakom ögonlocken och ville bara där ifrån. Läkarn kunde knappt svenska , hade inte läst nåt ur min journal och viste inte varför jag var där, kunde fan inte prata......
Tillslut när han ville göra en gynekologiskt undersökning sa jag bara att jag inte hade tid att stanna längre för då var klockan nästan halv fyra.
Jag lämnade hans rum utan de minsta hjälp och med en stor klump i magen. VAD FAN,skall jag behöva börja om igen orka orka orka!!

Får väl ringa i morgon och be dom skicka en ny tid och denna gången vill jag ha en kvinnlig gynekolog som förstår språket.
Skall ha mina pengar tillbaka oxå 200 kr för hjälp jag inte fått, nej det godtr jag faktiskt inte.
Nu känner jag mig så besviken och att jag är tillbaka på ruta ett. Smärtorna finns kvar och frågorna finns kvar om allt.
Ja ja nu har jag fått ur mig detta och i morgon tar jag nya tag.

Efter sjukhuset stressade jag till Robbans jobb för att hämta upp barnen och åka hem och lämna Vinnie hos mamma och sen direkt upp till ridskolan.
Har sagt det hundra gånger men vad skulle jag görautan min mamma, hon ställer alltid upp till 110% och jag älskar henne så mycket.
Vinnie hade mer än gärna åkt upp till stallet, men med tanke på rumpan behövde han vara hemma och vila/lufta den hahaa

Ronja hade Gabriell och det gick toppen bra. Hon blir säkrare och säkrare för varje gång. Hon bortstar, kratsar hovarna själv och försöker tränsa men det är inte så lätt att nå upp.
I dag var både Ronja och Gabriell på bus humör och rätt som det var under traven började Gabriell galoppera och Ronja bara tjöt av skratt. Kan väl säga att jag oxå skrattade gött innan vi fick Gabriell att börja skritta. Det är bra fart i den gamle hästen, han ger sig inte i första taget.


Nej nu skall jag äta kvällsmat och titta på Robinson, tror det får bli en kopp oboj och en hönökaka, det är jag värd i kväll.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Robinson är lite kul att titta på. =)

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-22 @ 12:31:05
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0