12 OKT!!

I dag ringde väckarklockan 05.20 och det var ett bra tag sen jag gick upp så tidigt. Men nu är det bara att vänja sig för så kommer de närmsta månaderna se ut för jag har ett jobb att gå till.
Efter jag duschat, ätit frukost var det dags att väcka mina små troll, inte kul att behöva dra upp dom så tidigt men vad gör man. Vi får turas om jag och Robban så dom kan få sova lite längre nån morgon. Men åt andra sidan kommer vi vara lediga varje eftermiddag eftersom jag slutar klockan halv två och det vädersätter jag högt.

Klockan tjugo i sju var vi på väg till dagis, jag hade fått för mig att vi skulle cykla dit men hjälp vad kallt det är nu för tiden haha. I morgon blir det mycket mycket mer kläder på om vi skall cykla.
Efter att lämnat mina barn på dagis kan jag nästan tycka det är mysigt att dom få vara en stund tillsammans på samma avdelning med lite barn och lugn och ro. Ingen stress utan bara få vara innan alla barn strömar in.

Klockan sju var jag på plats på min nya arbetsplats Frejagårdens förskola som den nya köks och städbiträde. Vilken titel va??
I dag har jag gått brevid en annan som jobbat där innan och jobbar i kommunen och även i morgon skall jag göra detta, men på Torsdag skall jag stå på egna ben. Lika bra att bita i det .... äpplet och lära sig på det hårda viset.

Mina arbetsuppgifter kommer att vara fixa frukosten, lunchen, mellanmål, sköta all beställning som tex smör,mjölk m.m
Där i mellan skall jag hinna städa hela förskolans alla utrymmen, tvätta m.m på 6 timmar.
Som sagt det kommer bli en held del att hålla ordning på och nu i början får personalen ha lite överseende med mig haha, vilket jag vet att dom har eller hur Doris?
Sen har jag nära till personalen på Odensgården så jag känner mig trygg och detta kommer gå bra.

Tack alla gulliga som önskat mig lycka till i dag på Fb, det värmer mycket.

Nu skall jag äntligen sätta mig i soffan efter ha  tvättat, dammsugit hela huset och plockat ordning i alla sovrum. Lika bra att hålla i gång medans man fortfarande står upp, men nu är jag inte tuff. Tur det är grymt på Tv i kväll med favorit hemmafruarna :)

God kväll xoxo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0