Uppdatering.....

Har blivit överkörd av tåget känns det och mina krafter är helt borta, huvudet värker, halsen värker och jag har dragit på mig en förkyldning. Hatar att vara sjuk, man orkar ju ingeting fast man har tusen saker som behövs göra.
Bara att bita i hop och se glad ut och se till att få hemmet i ordning ändå.

I Fredags efter jobbet åkte vi till badhuset trots att det var höstlov, det var skit mycket folk så klart men men. Ronja älskar att bada och i bland får man ofra sig. Vinnie simmar som en galning i vattnet och är verkligen kanon duktig. Men att få han upp ur vattnet är värre, trots att han är helt blå och skakar tänderna skall han inte gå upp.
Robban tränade med Ronja lite i vattnet på att simma eftersom hon inte går i nån simmskola och jag försökte bara stå ut i några timmar.
Fattar inte , men jag HATAR badhus. Måste vara det mest ofrächa, snuskigaste plats som finns. Ju mer jag tänker på det desto mer äcklad blir jag haha verkligen en fobi.
Men barnen var lyckliga och då är jag lycklig.

På kvällen kom syster med barnen till mamma och Ronja var där uppe hela kvällen. Vid åtta åkte jag och hämtade Ronja och Anton som skulle sova över hos oss för första gången. Det var en överlycklig Ronja som skulle ha en kompis sovandes hemma.
Dom placerade sig i våran säng och tittade på film och bara myste hur bra som helst.

Sen kom min syster och vi gick en sväng till krogen för lite tjat och gott att dricka. Mycket folk var det men kanske inte i våran ålder. Ett lekland för vuxna kan man säga, men vi hade jätte roligt och det blev till och med ett eller två danssteg och lite för mycket att dricka, men det är man värd i mellanåt.

På Lördagen tog jag med mig Anton och Ronja till Leos lekland för en massa skoj och bus. Det blev tre timmars lek och ansiktsmålning. Tiden bara rann i väg och efetersom inte Vinnie var med kunde jag bara luta mig tillbaka och ta det lugnt - skönt skönt är man är bakis.
Efter buslandet åkte vi snabbt in till Borås stad och köpte en present till min kära syster som snart fyller 35 år. Det blev en make up kurs från make up store.

Kvällen spenderades hos mamma med god mat lite sällskapspel och en massa goa skratt.

I dag som sagt blir det väldigt lugnt, hemmet skall städas, maskiner skall tvättas, dammtorkas och dammsugas. Köttgrytan står på spisen och puttrar och efter Vinnie sovit skall jag ta mig hem till mamma och göra en fin i håret. Sen blir det antagligen bara soffläge hela kvällen.

HEJ DÅ!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0