ONSDAGEN den 10:e nov!!

Vad jag hatar att vara sjuk eller rättare sagt super förkyld. Har sen helgen bara förvärats och i Tisdags tappade jag rösten och kunde inte prata och det är nåt av det jobbigaste när det gäller mig eftersom jag ÄLSKAR att prata haha
Stackars Sofi som skulle gå brevid mig på jobbet hade det inte lätt med att höra på mig, tur att hon är så grym redan då och kunde allt. Kul var det att ha någon brevid sig och jobba med.

I går var jag även på gynmott i Borås för ett nytt försök, sist sprang jag ju där ifrån då jag fick en manlig gynläkare. Men i går viste jag att jag skulle ha en kvinnlig läkare. Allt gick bra men jag står inför ett svårt beslut och jag känner mig väldigt osäker.
Hon tyckte jag skulle pröva i 6 månader att ta en spruta som göra att man lurar kroppen att gå in i klimateriet och på så sätt slippa sin menstruation.
Grejen är att jag redan nu knppt har nån mens eftersom jag äter p-piller hela tiden. Men hur bra är det att stoppa i sig p-piller hela tiden?
Smärtan har jag kvar men inga krampanfall i samma utsträckningar som innan och det är bra. Men nu ville hon att jag 32 år skall bli en klimateriekossa.

Tror på fullaste allvar att jag kommer bli ett jäkla monster och bli ännu värre i mitt humör än jag redan är. Biverkningarna låter inte så lokande ed svettningar och bli flåsig m.m.
Hatar att inte vara frisk och bara slippa all jävla skit.
Pratade med min underbara vän/barnmorska Nicolin och hon tyckte inte att det lät som en bra ide för min ålder.
Skall boka en tid med Annika på vårdcentralen prata igenom detta beslut med henne och de vad hon kommer fram till. Önksar att jag kunde åka till Uppsala där dom har en klinik för bara endometrios patienter, hade varit helt fantastiskt .
Så jag äter väl min p-piller och tusen alvedon lite till och ser vad jag kommer fram till.

I dag har jag varit hos den jäkla tandläkaren och jag vet att jag skrev likadant förra året och då var det nån som störde sig så på mig, men här kommer det igen.
Hur fan kan det vara så dyrt att gå till tandläkaren???????? JAG BLIR HELT GALEN!!!!!
Nästan 900 kr för ett besök som tog mindre än en kvart och ändå gjorde dom inte hela undersökningen för dom var sena och jag var tvungen att gå tillbaka till jobbet. Dom tog fyra bilder på mina tänder, fyra vem har bett dom att göra det? Inte jag , men jag fick snällt betla och se glad ut.
Nej vad är skillnade ett läkarbesök som med undersökning diverse blodprover och remisser kostar 120 kr medans  ett tandläkarbesök 875 kr inte ok. Tur man inte hade hål i tänderna då. Vist man kan spara varje månad och lägga undan och så blir det inte så mycket pengar på en gång, men dt är endå lika dyrt. Jag tycker det är tråkigt att alla inte har råd att gå till tandläkaren och att människor skiter i att gå och ta hand om sina tänder. Nej nu kommer jag sörja detta ett tag......


Snart skall jag bort till gymmet och köra ett Core pass för sugna träningsmänniskor, hoppas på ett gäng. Tyvärr fick vi lägga ner Stepen pga lite folk. Skit tråkigt då stepen verkligen är ett av de roligaste träningspassen som finns men det är annat som drar.
Vi vill så klart hitta ett nytt pass och start upp det på Onsdagar, jag är verkligen sugen på ett hårt boxpass med mitslar . Men vi får se vad Jonas vill ha.
Ronja skall ha sin gympa och trots vi är förkylda tränar vi lite försiktigt. Orkar inte sitta här hemma och tycka synd om oss längre.

vem vet i Januari kanske vi kör detta?

Ha det bra gott folk xoxo....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0