MÅNDAG 29/11

Jaha då var det en ny vecka och jag tycker att veckorna går väldigt fort.
I Lördags var det full rull på Fröken Emma och det var tur att Emma oxå var där och jobba och hennes söta lilla Molly .
Dagen gick fort och helt plötsligt var kl halv tre.

Ronja var hemma hos mamma och badade pepparkakor och bröd. Ronja var så nöjd att hon bakat peparkakor som såg ut som pippi till sin lillebror.
Tack snälla mamma.

Hemma igen var det dags att ta fram adventstjärnorna och sätta upp lite fin belysning på bakongräcket, hur mysigt som helst. Jag äslakr som sagt julen och tycker det är en underbar tid nu, speciellt med snö utanför fönstret.
Nu väntar bara Ronja att få ta in sin gran hon skall ha i sitt rum.

Vid halv sju körde Robban in mig till Borås för jag hatar att åka buss och speciellt när det är kallt. Jag hade en date med finaste Pernilla  och vi skulle äta middag på köket.
Pernilla är en vän jag lärde känna när vi jobbade i hemtjänsten för typ 11 år sedan eller nåt. Hon är helt underbart snäll, rak och ärlig. Vi behöver inte prata med varandra jämnt, vi träffas väldigt sällan men jag vet att hon alltid finns här för mig om jag behöver henne.

Vi hade en kanon kväll med en massa prat och skratt och givetvis blev det prat om barnen . Vi avslutade våran kväll på viskans cafe med varsin stor varm choklad -mumsigt.
Tack snälla Pernilla, nu tar vi en ny date i Januari.

I går Söndag fick jag sov morgon och blev väckt av min kära man med en helt underbar frukost. 1 advent frukost och det var inga dåliga saker. Mysigt att sitta tillsammans med tända ljus och inte behöva stressa.
Efter frukosten stack Robban i väg en stund och jag och barnen gjorde inget speciellt. Ok tvättade lite men det hör till.
Vid ett var det dags för årets julmarknad och vad mysigt det är när det är svin kallt ute och snön ligger på backen. Bättre väder kunde dom inte fått.

Vi tittade på luciorna, Robban och Ronja dansade kring granen och vi fikade ute . Träffade en massa människor man känner och hade det mysigt.
Ronja hittade sig en tuff skinjacka på småtuff som hon lyckades få av sin pappa. Nu tar hon dock inte av sig den haha och vill ha den på hela tiden.



coolast i världen.

En mycket bra helg med en massa mys och kärlek + brandvarning här hemma.
I kväll blir det träning jippi.
God kväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0