HALVTID!!

Ok, nu har vi klarat av halva veckan och det känns super skönt. Var inte alls pigg på att jobba i Måndags och då kändes veckan väldigt väldigt lång, men som sagt två dagar kvar -jippi.

I måndags insåg jag att jag gått upp i vikt och jag får panik, för när fasiken skall man hinna träna och fixa allt man vill?
Jag skulle ocå vilja träna varje dag gå på gymmets roliga pass, styrketräna och gå långa iskalla promenader med hög musik i örat. Men det funkar inte i verkligheten, åtminstone inte i våran familj. Blir avundsjuk på alla som tränar och tränar varje dag - JAG VILL MED!


som sagt detta är inte mina fötter tyvärr
men jag skall ner ,inte till 60 kg dock.

Men har man ett jobb, två barn och en sambo som gillar att träna får man dela upp dagarna. Måndagar då tränar jag med bif och håller mina två pass, men det blir inte mycket till träning för min egna del.
Tisdagar då är det Robbans tur att träna och det är en sån dum tid att han åker halv sex och då hinner inte jag göra nåt innan.
Onsdagar är det Ronja som har gympa och jag har pass på gymmet. Då kan jag varanan vecka köra stenhårt när Challe håller i Coren.
Torsdagar rider Ronja och sen åker Robban och tränar kvart i sex, så då kommer jag inte i väg.
Fredagar är den enda dagen hela familjen är hemma tillsammans utan att någon skall bort och då tycker jag det är super viktigt att vi faktiskt umgås tillsammans med barnen och inte drar iväg.
Lördagar jobbar antingen jag eller Robban och sen är det Lördagsmys med familjen.
Söndagar har Romnja dans och oftast jobbar Robban så jag har båda barnen och kan inte åka i väg och träna.


Mitt liv och där i mellan skall man hinna umgås med barnen, städa, tvätta , hålla hemmet rent och laga mat m.m.
Min fråga är hur gör alla andra som alltid är på gymmet och tränar???? AVUNDSJUK FETKNOPP!
Ja ja nu är jag inne i en deppig period och ser bara hur magen och rumpan växer i kapp samtidigt som jag är fullt medveten om att jag går och småäter hela tiden eftersom jag konstant är sötsugen. blir tokig på mig själv. Ingen självdeciplin alls - bättring Jessica.

Nog om detta, i går jobbade jag över några timmar på dagis eftersom dom var kort om folk. Mysigt att kunna sitta i barngruppen och inte behöva känna att man skall städa eller fixa mat.
Var hemma vid halv fem och då var det redan mörkt och maten skulle fixas.
Blev i säng tidigt i går.

Nu sitter jag här och bloggar samtidigt som jag helt plötsligt hamnade i köket och började göra rent kylen och tvättade alla hyllor. Typiskt kvinnor eller? Skall göra helst 5 saker samtidigt för att hinna så mycket som möjligt.
Vid halv fem ringde söta Kajsa och frågade om hon fick komma hit och leka med Ronja. Gulliga dom är nu när dom kan ringa själva och fråga.
Tjejorna leker så bra nu och snart skall vi ner till barngymnastiken för avslutning och mys. Jag har tagit ledigt från coren för att följa med och titta.
Efter gympan skall jag vara med på cirkelträningen och jäklar vad jag skall träna, skall ta ut mig till max nu efter all tråkig förkyldning som varit. Ronja får stanna kvar och heja på mig tror jag.

Nej nu hinner jag inte sitta här mer utan det skall börja förberedas inför träningen och väskan skall packas.
KRAM


tänk om man hade en sån här snygg träningsväska, då hade man nog tränat varje dag hahah


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej på dig du kollega!!

Kul att du bloggar, kikar in lite! :-)

Jag försöker mig också på att blogga, men har idetorka lite då och då.. så det är lite sporadiskt...

Det där med träning... jag är i samma sits som du, fattar inte heller hur folk hinner... blir ju galen!! vill också träna minst varannan dag!! man mår så braa!!!

kram på dig

Jenny

2010-11-18 @ 15:53:59
URL: http://familjen4.blogspot.com
Postat av: jessica

Hej bruden!

hoppas ni mår bättre och att jag får se dig nästa vecka på jobbet :)



Ja vist känns det som alla andra tränar typ varje dag och är helt perfekta haha

Men i Onsdags tränade jag och det var helt underbart, om två veckor får du hänga på.

Trevlig helg kram

2010-11-19 @ 05:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0