Dag1 - Det här är jag...

Mitt namn är Jessica Anna Karlberg och föddes den 17 agusti 1978 på Östar.
Jag titta ut 00.01 och det var riktigt oväder ute med regn och åska, typiskt mig att redan då göra en stor äntrad entre.

Jag bodde dom två första åren i brunsbo med min Pappa Kaj Karlberg, Mamma Ann-christin Karlberg och stora syster Maria.
Vi hade tre rum och kök med frysen på balkongen haha.
Vi flyttade därefter till Bollebygd, till ett   nybyggt området i Erikstorp som sen kallades för pasteldalen pga att alla husen hade olika färger.

Vi bodde på Listvägen 3 och jag har alltid haft en lycklig barndom där. Vi var många barn som växte upp den gården och några av barnen kom man lite närmare och har än i dag kontakt med. Speciellt min vän Maria Martinsson. Ett riktigt Svensson liv med volvo hus dock ingen hund.

Som liten var jag en riktig skit unge som älskade att prata , sjunga och hade alltid svinto hår och smuts i ansiktet. Älskade napp och snutefilt och jag inser att Vincent är väldigt lik mig på sättet men kanske inte till utseendet.
Jag lekte mycket med killarna och vara alltid blåslagen om knäna.

När jag var 7 började mitt stora intresse för hästar och jag ägnade större oc större tid på ridskolan. Efter några år var lyckan som störst och jag och min syster fick en egn häst som kallades för skrutten. Fattar ni vilken lycka när man är 10 år.

Skolan gick bra hade alltid mycket vänner och i bland kanske lite för många eftersom jag aldrig kunde säga nej . Jag var väl en av de " tuffare tjejerna som alltid hamnade i cntrum både på gott och ont. Hamnade i bråk lätt pga mitt humör och backade tyvärr aldrig.
Har väl aldrig gillat att plugga men klarade mig.

Gymnasiet var en rolig tid och jag lärde känna så många mysiga tjejer som jag tillbringade tre år med. Hjälp vad roligt vi hade och jag ångrar inget haha
Det var mest fest och kanske för lite plugg, men som vanligt lyckades jag ta mig igenom detta oxå med helt ok betyg.

Efter gymnasiet var planern att läsa till idrottslärare och jag flyttade till värnamo. Men pga kärleken till en kille i Göteborg hoppade jag av efter typ 2 månader. Ung och dum, kär och galen. Men annars trivdes jag i Värnamo och hann faktiskt på den lilla stund träffa fantastiska människor.

Istället tog det till 2001 för mig att läsa vuxenutbildning och utbilda mig till undersköterska som jag sen har jobbat som de sista åren. Mitt mål är nu att få jobb i framtiden på en vårdcentral som undersköterska.

Jag är en stark tjej med ett stort självförtroende som inte tar nån skit. Jag är en ensamvarg lika mycket som jag är social och njuter av ensamheten och kärleken till min familj. Jag behöver mycket uppmärksamhet och kärlek och älskar att umgås med de få riktiga vänner jag har.
Träningen är en stor del i mitt liv som jag ägnat de senste tio åren åt.
Jag vill få människor att träna och må bra och älska det de har . Älskar mitt liv ocg vill inte byta bort det mot något.


Pertytjej i bland...


träningstjej..

lycklig mamma...

Kommentarer
Postat av: cecilia

hörru, kan du hjälpa mig att komma igång jag e så otroligt seg men vill verkligen bli fin i kroppen igen och trivas:)



kram cecilia

2010-11-30 @ 11:37:01
Postat av: Jessica

ABSOLUT!!!

2010-11-30 @ 20:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0