14/11....

Vilken helg det har varit och som vanligt går det alldeles för fort och i morgon skall man orka med en ny arbetsvecka. Känns inte jätte lockande just nu.

I Fredags var det alltså dags för Ronjas pyjamasparty med alla sina dagiskompisar. Vi åkte upp till pumpen tidigare och gjorde ordning festlokalen. Det skulle vara ballonger, musik, godis, popcorn och allt annat man behöver ha för en lyckad fest.
Ronja i sin pyjamas...
Innan alla kommer

Det var åtta stycken som kom av tio och det var jätte roligt, stackars Leia som tyvärr blev dålig men väldigt saknad av sin vänner.
Dom var helt otroligt duktiga dessa 5 åringar, dom lekte med varandra ingen var utanför, dom dansade, lekte och givetvis proppade i sig en massa godis. Men jag tvingade i dom korv med bröd först haha.


PARTYYYYYY!

Mille gillar hårdrock.

coola killar....

Sätt knorren på grisen..


Hela gänget redoa att gå och lägga sig. tack alla goa barn för att ni gjorde en sån rolig kväll och att ni var så rediga, det blir inte sista gången detta.
För att citera Ronja ;- Detta var den bästa kvällen i hela mitt liv!

I går jobbade jag på Fröken Emma och det var fullt upp från början till slut. Det var jääte roligt att jobba och alla som handlade var på gött humör och sånt smittar. Först var Emma där med sina söta ungar, Moa är helt ljuvlig med sina bruna ögon och full med bus, sen kom Anna och jobbade med mig så bättre kan man inte ha det.
Som vanligt hade det kommit in massa snygga kläder och det blev lite julklappar till Ronja.

Kvällen spenderade vi hos mina svärföräldrar med att bli bjudna på god mat och gott att dricka för några i familjen :(
Vi firade farsdag och hade en mysig Lördagskväll.

I morse gick jag upp klockan 06.00 och det var helt tyst i hela huset. Jag åt en liten snabb frukost fixade till mig snabbt och sen var jag på väg till det stota gula huset - ULLARED!!!
Skall erkänna att jag tillhör inte dom som älskar att åka till ullared och är inte det där mer än nödvändigt. På sju år har jag varit där fyra gånger så ni förstår vad jag menar.
Men i dag hade jag bestämmt mig för att åka, tanken var väl inte att åka själv men jag har väl inga kompisar haha

Var framme vid kvart i åtta och då var det en liten kö eftersom inte hade öppnat, men så fort dörrarna slogs upp var man inne på en sekund. Inte mycket folk mot vad det brukar vara kan jag gissa. Inga köer in och inga köer ut. Snabb som jag var jag hemma igen klockan tolv , det ni!
Jag köpte en massa julklappar till banen så klart och en massa annat skräp, men jag hitta inget till de vuxna där utan det får bli en runda på stan senare i dec. Men nu är jag på god väg med julklapparna och barnen är klara i stort sett.
Jag är hopplös när det kommer till att köpa julklappar, ÄLSKAR att ge bort och spenderar allt jag äger i stort sett på julklappar, finns det nåt bättre?
Men ullared nu ses vi inte på ett bra tag.....



När jag kom hem var Robban på väg med barnen till mamma eftersom han skulle jobba och jag skulle ha gått hela dagen på ullared. Men Vinnie fick stanna hemma och sova medans Ronja fick vara själv med mormor.
Jag blev så sugen och började slå in julklappar men efter typ 15 st var det inte roligt längre så jag väntar tills det börjar närma sig och man kan ja julmusik i bakgrunden och doften av glögg.

Vid tre åkte vi till mamma och fick middag vilket jag aldrig takar nej till, Efter maten var det bara att åka till Ronjas dans och sitta där en timme.
Men nu är jag äntligen hemma och är hel slut. Vinnie somnade precis och Ronja o Robban åkte hem till hans mamma för en fika. JAg är alltså alldels själv en stund och snart börja Goship.





Kommentarer
Postat av: Helena

Jooo, du har kompisar, men en pank sådan denna dag!!!! =( Å dessutom har du en snäll granne som gärna hjälper dig med dina barn om du vill träna, bara du frågar =) Pöss på dig

2010-11-17 @ 19:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0