VAB...

I dag är jag hemma oh har Vab för Vinnie som har fått tillbaka sin feber, antar att jag aldrig skulle lämnat han på dagis i Måndags men men det är svårt att veta i bland.
HAn fick feber i går kväll och var väldigt gnällig, tror även att han har ont i öronen för han har skrikigt hela natten och inte vellat ligga ner. Nu blir det alvedon och näsprej sen skall väl vi få bort det onda. Ingen ide att springa till vårdcentralen utan jag avaktar några dagar och försöker med detta först. Hoppas han är frisk till Fredag för då skall jag jobba igen.

I går hade vi med oss Ronjas dagis kompis Mille hem på besök. Allt gick jätte bra och dom lekte mest ute på lekplatsen. Vinnie tyckte det var minst lika roligt som Ronja och sprang mest och jagade stackars Mille.  Hoppas det blir fler gånger.
Vid fem åkte vi till björnskogsvallen för Ronjas fotbollsträning. Blir lika imponerad varje vecka av alla dessa glada goa barn som kommer, inte otroligt. Måste komma ihåg att ta med kmeran nästa gång och ta lite kort.

Vid sex lämnade jag över ansvaret till min underbara mamma som alltid ställer upp och hjälper till. Hon satt och tittade med Vinnie som var sjuk och satt still snält och tittade när Ronja spelade fotboll. Själv gick jag på avslutning med gymnastiken. Vi hade först ett litet möte och sen avslutade vi med go mat och en massa tjöt. mycket flum blev det som vanligt när jag och Challe kommer i hop oss haha älskar den tjejen eller rättare sagt Berry!!!
Var väl hemma igen strax efter åtta och då var jag mer än trött.

Fick Vinnies nya vagn i går som Robban köpt och fixat alldels själv . Den är kanon fin och super mysig. Vinnie hade tydligen tyckt så mycket om den att han blivit helt hysterisk när Robban försökte lyfta ur han. Gott bety eller var det så att ratten hade nåt med saken att göra????  Hur som helst tycker vi alla om den och nu blir det aldrig mer nån ny vagn :( sorgligt värre. Tänk att det är så roligt att köpa vagn hahah


I dag hade Ronja tur att Filippa var ledig så henne har jag inte sett röken av på hela dagen. Hon och Filippa är ute och leker och leker, helt underbart för dom. Vi gick upp halv sju i morse och sen har det varit full rulle. Jag har hängt ut alla täcken på vädring, tvättat alla sängkläder + all annan tvätt som nu torkar ute, dammsugit, skurat golvet och städat toaletten. Skall fixa ute på balkongen oxå så det blir mysigt nu på sommaren att sitta ute. Måste plantera lite fina blommor som piggar upp.  Sätter jag mig ner somnar jag så det är lika bra att passa på när vi ändå är hemma. Skulle vilja ha nya gardiner oxå men det får bli en annan gång det.


Måste sluta skall på en utförsäljning med mamma skriver i kväll...

Hej igen!
Nu har jag varit  på utförsäljning på wikholms, gud vad mycket fina saker dom hade. Massor av lyktor i olika stolekar , färger och formar och andra roliga saker till hemmet, tyvärr har man inte plats för allt. Men detta hittade jag.


en stor adventsstake, men jag skall använda den med stenar och fina ljus i.

söta, vet inte vad jag skall he den än bara..

dessa skall förgylla våra sommar kvällar, fina tycket jag..

När vi kom hem från Borås blev vi inbjudna till våra fina vänner Robban, spilli och Filippa på mat. Robban grilla massa gott och det var skönt att bara sätta sig och bli serverad - Tack Robban!
Kvällen avslutades med trevliga vänner och sämre kan man ha det . Många fler kvällar tillsammans har vi att se fram i mot.

Nu skall jag äntligen gå och lägga mig och hoppas på att Vinnie får en lugn natt och att vi båda får sova hela natten. I morgon är vi hemma igen och kurerar lilleman inför Fredag.
GOD NATT...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0