UNDERBARA HELG!!!

Vilket väder helt galet skönt och jag hoppas det är här för att stanna nu, ok lite regn får man räkna med men annars vill vi ha värme.
I går Lördag fick jag sov morgon igen till nio, är helt underbart att få sova ut på morgonen och vakna upp till strålande sol. Vinnie sov ända fram till halv tio innan han beghaga vakna. Nu beror säkert detta på att han är sjuk, men jag njuter de få gånger man får sovmorgon.
Tyckte när jag tittade över Vinnie att han hade tre prickar som såg lite märkliga ut, och med ens tändes hoppet om att han äntligen fått vattkoppor. Resten av kroppen hade små röda prickar bara och inge som var fyllda. Men det förklarar varför ungen haft så konstig feber som kommit och gått. Oftast börjar det med feber . Så nu har min lille prins vattkoppor - tack Isabell för presenten haha..
Är det någon som vill smitta sina barn har vi nu öppet hus i veckan!!


Nu är det desto fler vattkoppor.

 

Ronja och Filippa var ute och lekte nästan hela dagen, dom kom in  nån timme för att leka sen gick dom ut igen. Förstår dom, man vill inte vara inne i detta väder. Givetvis ville tjejorna  sminka sig när dom lekte inne. Och vem är jag att säga nej till detta, kom ihåg att jag älskade sånt när jag var liten med. Snyggare tjejor får man väl leta efter:

FILIPPA

RONJA

Kvällen avslutade med grill hemma hos Robban och Filippa med massa god mat- mumsigt.

 

I dag vaknade vi halv nio och då sov till o med Ronja vilket inte händer allt för ofta. Vi åt frukost och fixa lite här hemma innan vi packade lite saker och satte oss bilen mot slottskogsvallen. Ronja skulle vara med och springa minigöteborgs varvet. Var hur mycket folk som helst och barn i alla åldrar. En massa festligheter helt enkelt och vädret kan man inte klaga på. Som tur var hade min kära moster föranmält Ronja samtidigt som hon hämtade sin egna startlapp till stora varvet. vi slapp stå i den lång långa kön till anmäla för barnen. Ronja ställde sig vid startlinjen och sen satte hon av i en väldans fart och sprang som bara den. Sträckan var bara 250 m , så man hann knappt blinka innan det var klart.  I mål fick hon en fin medalj och lite saker med sig. Hon var jätte duktig och jag var super stolt så klart.

Ronja jagar killen, mormor hejar på sidan....

 

 

Nu är Ronja hemma hos Ted och leker och detta har hon längat efter, det var skit längesen dom två lekte så där går det nog vilt till nu kan jag tänka mig. Jag skall försöka samla energi till att ta tag i hemmet men jag orkar inte utan har fastnat framför friidrotten på tv. Vinnie sitter brevid i sin blöja med alla prickar och ser söt ut.

 

Carpe Diem!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0