SÖNDAG!

I går kväll sent hade Vinnie väldigt ont i magen, han skrek och hade såna gaser i magen. Till slut fick vi ta upp han och massera magen med babyoil och ge han lite alvedon. Han var helt uppsväld i magen och gaserna luktade inte kärlek om man säger så. Till slut med hjälp av alvedonen somnade han . Men i morse när han vaknade hade han skitit ut hela jäkla magen haha fy fan vad tråkigt det är när man är helt trött och knappt hunnit vakna. Han har fortfarande mycke gaser , tror inte hans lilla mage klarar av för mycket mjölk produkter.

Vid halv tio i morse tog jag och Robban med oss Vinnie ut på en cykeltur/träningspass. Ronja har sovit hos mormor hela helgen och då passade vi på. Fy i helvete vad det är jobbigt att cykla, jag har alltid tyckt att springa är det värsta som finns men jag tar tillbaka det. Cykla är grymt jobbigt och jag var helt slut efter att försökt hängt med Robban i hans tempo.  Har ju inte den bästa cykeln heller. Vinnie tycker det är roligt att få åka med på cykeln .

Vid halv elva var Vinnie helt slut efter att sovit dåligt på natten och vaknat tidigt, han somnade med en gång jag la han i sängen och sov fram till halv ett. Syster och Anton kom förbi och sa hej då innan dom åkte hem till sitt igen. Nästa gång åker vi till er och myser. Ronja försvann in till Filippa så jag satte mig på balkongen och läste i min bok - ljuvligt i solen.

Klockan ett hämtade vi upp mamma och sen begav vi oss till Allum för att titta påTimotej som jag lovat Ronja. Det var helt ok med folk och Ronja fick stå längst fram och såg flickorna från första rad. Sen fick vi köpt deras skiva som Ronja sen fick autograferna på. Dom var helt ok, men hur kul kan der vara att bara ha fans som är under 12 år ? Men Ronja var nöjd och der var huvudsaken.

ronja väntar på Timotej.

Ronja väntar i kön för en autograf.

En glad Ronja med söta flickorna.

 

I dag har jag haft ont i magen och det var väl inte roligast när man inte skulle vara hemma, vill helst vara hemma när jag har mina kramper i magen. Men jag bet i hop och nu är jag helt slut. Skall fixa lite mat till familjen och Robban skall lägga Vinnie för natten. I morgon skall jag jobba på Odensgården på blåsippan och det blir roligt. Hoppas inte det blir regn nu bara.

Carpe Diem!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0