NY VECKA, NYA TAG!!!

Var väldigt trött i morse när jag vaknade, hade nästan önskat att Vinnies feber hade fortsatt så vi kunde varit hemma idag ;) Men bara man kommer upp på fötterna och sätter i gång vaknar man till liv.

Kvällen i går spenderades först hos mamma på lite god mat och lite försenad födelsedags firande. Vi tittade igenom saker från Kent som mamma tagit med sig hem, bla massa bilar som han samlat på. Barnen blev överlyckliga över dessa fina bilar. Begravningen blir den 31 maj och det skall bli skönt när den är gjord.
När vi kom hem igen träffade jag spilli en stund och vi tittade på gossip girl och gjorde upp planer för en tjejkväll tillsammans och se sex and the city 2 på bio, skall bli super roligt.
Kvällen avslutades till Ultimate figthing , sen somnade jag väldigt gott.

Som sagt i morse var Vinnies feber borta och jag kunde gå och jobba.  Har jobbat i Olsfors i dag med de små barnen och det har varit jätte kul faktiskt. Skall vara där i morgon och på Onsdag med, sen blir det lite ledigt för oss.

Slutade tidigt i dag för att hämta Ronja på dagis och sen åka vi in till sjukhuset för att  gå på kontroll av hennes öron. Hon opererade in rör i båda sina öron när hon var ca 2 1/2 år och det har varit toppen bra. Efter det får man komma på efterkontroller och nu var det nog ett år sedan sist vi var där och jag trodde nog att detta skulle vara sista gången vi behövde komma, men nej då.
Givetvis hade röret i vänstra örat hoppat ur sin plats och lagt sig snett, läkaren drog ut röret och det visade sig då att Ronja hade öronkatarr :( stackaren tar aldrig slut.
Sen började vi prata om att Ronja snarkar onormalt mycket och otroligt högt och har gjort detta de senaste två åren . När läkaren började lyssna på Ronja tyckte hon att Ronja behövde operera bort körteln bakom näsan  ( polypen) . Så nu blir det  mycket för henne framöver, fixa "näsan" och Örat igen. Alltid läskigt och otrevligt  att låta dem söva ner sitt barn tycket jag som mamma.  Man vet ju aldrig hur de reagerar . Hoppas bara vi år en tid snart eftersom man måste vara hemma några dagar efter ingreppet och jag skall börja jobba på saga form snart och vill helst inte missa det.

I dag hade jag och Challe vårat första gemensama träningspass och det var helt galet roligt och förbaskat jobbigt. Att få träna för Challe är alltid lika grymt och jobbigt så nu känner jag mig som en ny människa och mår toppen. Hoppas att ni som var på passet gilla det och tyckte det var bra.

I dag har vi fått sålt Vinnies finaste vagn som nu började kännas lite för liten för han. Men det känns lite i hjärtat faktiskt haha. I morgon skall Robban köpa en sulky till min stora kille som nu skall få en vagn för stora killar. Blir nog en brio.


I morgon blir det en rolig dag för Ronja, hon skall ha med sig sin dagis kompis mIlle hem efter dagis. r roligt nu när dom är så stora och vill ha med sig en kompis hem, blir spännande eftersom det är första gången han är hos oss. Sen är det fotboll på kvällen.

Nej nu skall jag fixa liten innan sängen får sällskap.
Carpe Diem....

Kommentarer
Postat av: syser yster

Skönt att han blev frisk så fort, synd om ronja. Hoppas hon inte blir som jag :( Skönt att ni fick sålt vagnen.

2010-05-18 @ 11:59:43
Postat av: Frida

Vi har haft en sån Briosulky till Ellie sen hon va ca ett år, den är jättebra!



Passet igår va kanon! Längtar till nästa vecka:)



Ha det gott! Kram

2010-05-18 @ 20:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0