LIVET FORTSÄTTER....

I dag känns livt mycket lättare och allt har rullat på mycket lättare. I Söndags var det en tung dag då vi åkte hem till min mormor för att berätta att hennes enda son inte längre fanns hos oss. Gjorde ont i mig att se min mormor så ledsen samtidigt som jag viste att även hon tyckte det var skönt att Kents helvete var slut.
Efter vi berättat för mormor åkte vi alla bort för att titta och säga hej då en sista gång till Kent. Är aldrig roligt att behöva se en död människa, men han såg så lugn och avslappnad ut i ansiktet att det var skönt att fått se han en sista gång. Vi var där och tog farväl, fikade med personalen och pratade om Kent. Det var inte lätt för min älskade mormor och jag lider med henne, ovasett orsak måste det vara det värsta som finns att begrava sina barn förre sig själv.
Nu blir det begravning snart och det är det värsta tycker jag.

Som sagt Söndagen var en tung dag och jag var helt slut på kvällen, det gjorde det ite bättre av att jag var lite bakfull oxå med tanke på att jag festat kvällen innan. Men det blev en tidig kväll och jag somnade snabbt men sov oroligt och drömde massa konstigt. Inte så konstigt kanske. Tack till er om skickat sms och visat att ni bryr er, det betyder massor.

I går jobbade jag på blåsippan åt mamma så hon kunde åka in till begravningsbyrån m.m Men jag slutade klockan två och sen var det drop in på Ronjas dagis med lite fika och annat. Alltid roligt att få se vad dom gjort och håller på med.  Tog väl hem ungefär 30 olika teckningar som Ronja målat och sparat i sin låda haha vad skall man göra med alla teckningar? Kan ju inte spara alla eller gör ni det?

Kvällen bestod i träning och det var ett skönt avbrott efter allt som hänt och att bara h huvudet fokuserat på träningen. Trots att det var sista gången på den "riktiga" träningen kom det lite gött folk som gav allt. I går var nog den hårdaste träningen på denna terminen och vi körde allt. Nu skall jag och Challe köra ett pass tillsammans i tre Måndagar sen är det sommar uppehåll och det skall bli riktigt skönt. Måste få vila hjärnan för att kunna komma på nya spännande övningar till nästa termin.

I dag Tisdag har vi varit i väg på Ronjas fotbollskola uppe på björnskogsvallen. Kan inte klaga på vädret i dag inte utan det vr perfekt att träna på. Det var lika mycket barn i dag och man blir lycklig över att se alla dessa barn i samma ålder  springa omkring . I dag fick alla sina lagtröjor och Ronjas lag skall ha vita tröjor. Dom är fyra olika lag med minst 10 st i varje så ni förstår hur mycket barn det faktiskt är.  Ronja vill helst vara målvakt.

I morgon är det Olsfors som gäller för min del sen blir det ledigt och jag tar med mig barnen till min systr för att komma bort ett tag. Var längesen vi var där och Ronja älskar att åka dit och Vinnie kan tycka det är kul att få mysa med sin stor kusin Rasmus.

Nej nu skall jag lägga Ronja och sen blir det hemmafruarna för min del.

Kommentarer
Postat av: Mia

Lider med din goa mormor. Förstår att det måste vara jobbigt för henne. Men så fint att ni fick berätta det för henne tillsammans.



Roligt med fotbollsträning. Elin vill också börja men jag hittar ingen till henne i närheten.



Ha det super hos din syster. hoppas jag kan åka med någon gång snart.



Kramar!

2010-05-11 @ 23:59:27
URL: http://svaneholmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0