Hemma Igen!!!

Jaha då var man tillbaka i Bollebygd igen och tillbaka till verkligheten. Det bästa med att vara hemma är att få sova i sin egna säng, är löjligt känslig med det och min rygg trivs tydligen bara i sin egna säng.  Annars har vi haft några kanon dagar, synd bara på vädret.

I Fredags 14 maj tog vi det lugnt på förmiddagen utan större ansträgningar. Jag, syster, Rasmus och Vinnie åkte till Bergviken för att kolla lite affärer och jag skulle letat efter Melissas skiva, vilket jag inte hittade.  Vi gick där en stund och Vinnie sov gott i vagnen.
Vid två var vi tillbaka i huset för att byta om och hämta Anton och Ronja som stannat hemma med Stefan. Sen åkte vi in till Karlstad för att bowla. Det var säkert åtta år sedan jag bowlade sist , så det var riktigt roligt. Ronja som aldrig bowlat innan tycket det var super roligt. Kan väl säga att jag och min dotter inte var några proffs haha

Ronja prövar skor...

Vinnie tittar nyfiket på, fast jag redan då misstänkte att han hade feber..

Rasmus gör sig redo...


OH HEJ...

Ronja väntar o väntar...
Efter bowlingen hade min kära syster bestämt att jag skulle pröva på friskis danspass, så mycket för min mini semester med vila ;) Nej men det var riktigt spännande att pröva på nåt helt annat än vad jag brukar träna och se hur andra instruktörer jobbar.  Passet var super roligt med massa härliga dans låtar, hängde kanske inte med på allt men tyckte det gick bra ändå. Saknade dock lite styrka i passet. Skönt att träna en Fredags kväll.

När jag kom tillbaka till de andra var det mat som gällde och sen var det Fredags mys . Vinnie kändes sämre och smäre och jag anade som sagt att han hade feber. Gav han lite alvedon och försökte sen få han att somna för natten. Tog nästan 40 minuter innan jag fick han att somna.
Ronja och Anton var riktigt trötta efter allt lekandes och Anton somnade i soffan. Ronja bar jag upp och la i sin säng sen somnade hon fort till karlsoon på taket sagan. Men givetvis vaknade hon den natten med växtvärk och hade hur ont som helt i sitt högra ben. Innan jag fick lugnat henne , gett alvedon och masserat benet kändes det som jag var en zombi. Hon somnade om till slut och sen sov jag och Vinnie till halv åttan innan han ville gå upp.

Vi åkte från syster och dom vid elva tiden och då hade jag packat in barn och väskor i bilen. Efter fem minuter sov Vinnie och jag tänkte att detta går ju bra. Men ack vad fel man kan ha. Efter 20 minuter vaknade han och var så ledsen och bara skrek. Dum som jag var hade jag inte gett han någon alvedon innan vi reste och jag märkte att han inte alls mådde bra. Inte kul när man vet att man har typ tre-fyra timmar framför sig innan man kommer hem.  Fanns inte mycket jag kunde göra för den lille killen, han skrek och jag körde samtidigt som jag försökte trösta han. Då önska man att man var en vuxen till.


Nu måste jag sticka skriver mer sen....

Hej igen, nu skall jag skriva klart innan jag skall iväg till mamma.
Som sagt vi körde på och efter halv sträckan stannade vi och tog en paus. Ronja fick i sig lite mat, Vinnie ville inte ha nåt men drack lite saft åtmisntone och jag tog en smörgås. Sen var det dags att köpa godis eftersom där vi stannande sålde hur mycket små godis som helst, det blev nästan för  mycket godis. Sen lekte vi ute en stund så barnen fick röra på sig.

min vackraste...

mammas sjukling, syns på hans ögon..

godisparadiset, finns lika mycket på andra sidan oxå...


Resan hem var jobbig med en ledsen kille och jag c´ville bara komma hem. Trafiken var som tur var väldigt liten och därför kunde man köra på utan köer. Vi var alla tre väldigt glada när vi äntligen kom hem.
Vinnie hade 39 graders feber och han fick snabbt alvedon, sen satte jag han så han fick bada och svalka sig lite. Efter det började jag packa upp allt och fixa iordning alla våra saker, dum som jag är glömde jag hälla ut vattnet i badbaljan. Vem hittade jag där tror ni??????


SKITUNGE!!!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha! Undrade när jag såg Vincent med kläderna i badbaljan varför du satt i honom med kläderna på, men det var hans eget verk då förstår jag;)

2010-05-16 @ 20:29:40
Postat av: Jessica

Ja badade han först naken utan kläder , men sen ville han tydligen tvätta kläderna eller nåt haha skit unge..

2010-05-17 @ 15:36:06
Postat av: syster yster

Jag tänkte också på det att varför gav vi honom inte alvedon innan ni åkte. Det var super roligt att ni kom. Anton tyckte det var roligast att bowla och på andra plats kom att leka med Ronja och gubbarna.

2010-05-17 @ 16:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0