FREDAG!!!

Nu skall jag skriva lite eftersom det ändå bara är skit på tv. Robban är på bio och barnen sover så gott i sina sängar, lugnt och skönt alltså.
Har legat en stund på spikmattan och känner mig rätt avslappnad nu och det blir gott att lägga sig snart.

I går var jag hemma med barnen så Vinnie skulle få ta en extra dag att bli frisk igen. Fattar inte vad den här febern kommer i från, men den dyker bara helt plötsligt upp och sen försvinner den och så håller det på så - skumt.
Men eftersom solen sken och det var varmt tog jag med mig barnen på en cykeltur runt om i Bollebygd. Höll på att kreveras i värmen och det var tryckande . Vi stannade till på torget och barnen fick var sin glass innan vi cyklade hem igen. Vi hann precis ställa in cyklarna när det började små regna och sen kom åskan.   I bland har man tur.
Vinnie somnade gott efter cykelturen och sov trots att det mullrade, Ronja och jag slöade i soffan framför barnprogramen.

Vid fyra åkte vi upp till stallet för Ronjas ridning. Hon skulle rida på en ny häst som hon valt.

Ronja hade längtat efter att få pröva Sotis länge och var väldigt glad innan. Hon har blivit otroligt duktig nu på att borsta och fixa ordning hästarna innan ridning. Känns att hon blir säkrare och vet öite mer vad hon håller på med. Ridningen gick lite så där, Ronja var trött och okoncentread och jag tror hon påverkades av vädret.
Som tur var , var det ingen häst som blev rädd när det åskade och alla barnen satt kvar.

I morgon är det Lördag och vi har onga planer alls för dagen. Blir väl att fixa här hemma och bara ta det lugnt. Hoppas på lite skönare väder. Vill fixa klart på balkongen och plantera lite blommor så det blir mysigt att sitta ute. Får se vad vi hittar på.


Ha en bra Fredagskväll kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0