4:e Maj

God kväll , första gången i dag jag satte mig i soffan och får vila mig och det känns helt underbart. Dagarna går i ett och jag hinner knappt med nåt annat än stress . Har jobbat på blåsippan dessa två dagar och det är full rulle fast på ett positivt sätt.

I går hade jag träning på kvällen och jag var först så trött och ville helst bara bädda ner mig och sova. Men när man väl kommer i gång och börjar träna är det helt ljuvligt och man vaknar till liv. Som vanligt pressade deltagarna sig till sitt yttersta och jag ger dom verkligen inga lätta övningar, värmer hela mitt hjärta när alla kämpar tills dom är helt helt slut. All min beundran till er som kommer, ni gör det roligt att vara instruktör.

I dag hade vi med oss Filippa hem från dagis och Ronja var överlycklig.Givetvis var vädret som värst när jag skulle få med mig alla barnen från dagis och sen hem, hel knäppt väder.
Hemma var det full rulle, tjejerna började genast att leka och dra fram massa kläder, Vinnie var trött och ville helst att jag skulle bära han samtidigt som jag skulle fixa mat till alla. Tänk vad underbart om man var en bläckfisk med åtta armar, man skulle kunna tillfredställa alla som vill ha hjälp samtidigt. Vid kvart över fem hade jag äntligen fått in alla tre barnen i bilen och var på väg mot björnskogsvallen för Ronjas fotbollsträning som startade i dag utomhus i det härliga vädret. Det var helt fantastiskt att se så många barn på fotbollsplanen samtidigt, hur grymt som helst.

Kvällen hemma har varit bra, Ronja och Filippa duschade innan dom åt kvällsmat och resten av kvällen ägnade dom sig åt att måla tillsammans. Vinnie somnade som en stock vid sju. Själv gav jag mig ut på en runda innan jag satte mig i soffan för att kolla hemmafruarna. Nu skall jag stänga ner datorn och sen blir det sängen.

Carpe Diem....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0