1 MAJ...

Trött trött är jag i dag efter en sen kväll i går haha känns att man aldrig är ute nu för tiden. Man orkar inte lika mycket  som man gjorde när man var 20år.
I går var jag och min syster och Vinnie i knalleland och kollade och syster shoppade lite häftiga kläder. Mamma tog med sig Ronja och Anton till badhuset istället och det var mycket roligare för dom. Vinnie satt snällt i sin vagn hela tiden utan ett gnälla , han är mammas goa prins den ungen. Fast i går var han mosters kille hela tiden.

På kvällen var vi uppe hos mamma och åt god middag och drack gott. Robban och Vinnie hade jag lämnat hemma vilket dom nog var glada för.  Ronja och Anton lekte och lekte så bådda två somnade i soffan framför tv. Jag och min syster satt och drack och hade jätte roligt hemma hos mamma, men för att inte väcka barnen gick vi ner till krogen och fortsatte. Kan inte påstå att det var jätte mycket folk med tanke på att det var trubadur m.m. men dom flesta kanske sparar sig till nästa helg då det är fest på torget. Vi hade roligt men jag tror både jag och min syster fick lite för mycket i oss ;)

I morse fick jag sova till nio och det var skönt det med tanke på gårdagen. När jag samlat i hop mig och Vinnie åkte vi upp till mamma.
Vid tolv var det lite saker på torget och vi gick dit för att kolla läget. Ridskolan var där med två hästar och Ronja ville så klart rida. Vädret var inte för roligt , det blåste och var svin kallt och jag tog med mig Vinnie hem för att han skulle få sova middag. Han var riktigt trött han sov i 2 -3 timmar . Ronja följde med mamma, moster och Anton till Göteborg så jag kunde själv sova en stund.

Nu skall jag snart ta på Vinnie varma kläder och ta med han ut på en cykeltur, måste vakna till liv och röra lite på mig. Sen kommer mamma och alla andra hit och äter god mat och en massa Lördags mys.

Carpe Diem!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0