Torsdagen den 4 mars.

Då överlevde man en minst sagt jobbig natt med ledsna och oroliga barn. Sprang upp och ner ur sängen säkert 8 gånger i natt och tillslut gick jag in till fel barn, för jag viste inte vem som grät. Ronja hade hög feber och det gjorde väl sitt till varför hon sov så dåligt. Vinnie vet jag inte om han lite ont i sina öron för han drar i dom hela tiden.  Kan inte pstå att jag var på toppen humör i morse.

Vid tio kom mamma och hämtade Ronja för deras road tripp till kusinerna och moster. Jag är tacksam att hon kunde åka med och hoppas febern går ner för varje timme och att hon får en riktigt trevlig helg. Tänk vad tyst det blir varje gång ett barn åker bort. Man önskar ofta att man fick ha en dag för sig själv och inte behöva ta hand om nån annan en sig själv.  Men när man väl är det saknar man ändå bara sina barn och längtar tills man träffas igen. Jag kommer dock inte vara sysslolös eftersom Vinnie hänger mig hasorna hela hela tiden. Ronja har lovat sin pappa att ringa varje dag och prata lite.

När Ronja åkt gick jag och Vinnie på en liten promenad för att få lite luft. Vi gick in och pratade lite med Anna och Jolie på Fröken Emma och lilla jag. Har fått in hur mycket fina kläder som helst och man skulle lätt kunna köpa en helt ny gaderobb. Man vill ju ha vår nu och ha vårkläder på sig, solen gör ändå at det känns som vi äntligen är på väg.

Är så glad över att äntligen hittat en regnoverall, det bästa man kan ha.

blev ett par tuffa byxor till Vinni. Molo har kanon tuffa kläder som passar bra på dagis.


När vi kom hem  somnade Vinnie direkt och sov i två timmar. Jag fick den briljanta iden att baka muffins. Jag bakar i stort sett aldrig, det är inte min grej. Men i bland får jag mina infall och får för mig att baka som i dag. Fick ett kanon gott recept från Spilli på muffins som jag gärna ville göra. Allt kändes bra och det såg ut att bli succe.


smeten smakade underbart gott som den alltid gör.
Men som vanligt när jag bakar blir inte resultatet som jag tänkt mig i huvudet. Det finns en anledning till att jag aldrig bakar - JAG KAN INTE!  Blir galen att det skall vara så märkvärdigt haha nej jag skall nog hålla mig till sånt jag är bra på.

haha denna bild bjuder jag er på. Ser ut som nån spytt upp muffinsarna. Ok dom smakar som vanligt men ser för jävliga ut. Tror inte du vill ha dessa i morgon Anna ;=)

Tur jag skall ha min träning i kväll så jag kan få göra nåt jag är bra på. Nu har vi tvättat och skall dammsuga innan vi tar det lugnt i soffan. I kväll hoppas jag på en god middag och ett glass öl med min kära sambo. I morgon blir det nog ett besök på öppna förskolan med min prins.

Carpe diem......

Ps har ju glömt lägga upp en bild på min nya bil. Här har ni pärlan.

Kommentarer
Postat av: Frida

Har du köpt ny bil igen??!!

2010-03-04 @ 21:17:42
Postat av: Anna

De smakar nog super! Spela ingen roll hur de ser ut man ska inte titta på dem de ska ner i magen...

2010-03-04 @ 21:42:51
Postat av: Mia

Vad fasen allt blandas ju magen ändå. :-D

De smakade säkert jättegott.



Skönt att bara ha ett barn ibland. Elin ska få åka till morbror snart och få sova över och gå på bio. Han behöver öva lite. hihi

2010-03-04 @ 22:34:46
Postat av: Jessica

Tack vad ni är snälla haha ja det smakar väl som vanligt haha



Frida jag knarkar bilar , nej men skämt o sida jag har haft världens otur med mina senaste tre bilar. Nu hoppas jag på denna. Hra du listat ut vad Ben 10 är än???? KRAM

2010-03-05 @ 08:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0