TISDAGEN DEN 2/3

Trött tröttare tröttast känner jag min nu efter två dagar som dagisfröken haha. Räcker att ta hand om sina egna barn en hel dag för man skall bli trött och nu skall man ta hand om 15 andra barn . Det är barn dygnet runt och inte en lugn stund. Jag är tacksam över att få jobba men jag känner att det frestar på att ta hand om barn hela dagarna. Denna veckan befinner jag mig på skattegården och det är skönt att få vara på samma ställe en hel vecka och inte byta varenda dag.

I går var det äntligen träning igen efter att haft uppehåll förra veckan med risk för takras. Det kändes att vi hållt upp en vecka och jag körde på extra hårt . Alla är super duktiga och ger allt dom har hela passet. I går fyllde även Spilli 30+ och fast vi bor grannar hann jag bara springa upp och ge henne en snabb kram. Ronja hade det bättre hon fick glass och chokladsås haha Den 13 mars då skall vi fira utan barn och killar genom att gå på spa- mumsigt värre.

Helgen tillbringade jag och Vinnie hemma eftersom han var masjuk med hög feber. Inte nåt roligt alls , men men vad skall man göra. Denna helgen blir desto roligare med 30 års fest för Oskar. Ronja åker med mamma på torsdag till sina efterlängtade kusiner. Hon längtar och längtar och räknar dagarna tills dom åker. Hon tycker det skall bli mest spännande att sova borta tre nätter.

I morgon jobbar jag 8-16.00 sen blir det Ronjas barngymnastik på kvällen.
ha det bäst carpe diem....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0