Tisdag och det innebär ju desperat housewives....

Hej igen, livet är bra mycket stressigare när man jobbar och skall hnna med barn och hem på kvällarna- det är åtminstone min ursäkt till varför jag inte har bloggat. Alltid bra med ursäkter eller vad säger ni.  Men Tisdagar är kvällen då ingen har nån aktivitet att sticka iväg på och vi kan därför hjälpas åt med allt. Har precis ätit middag och nu skall kvällen spenderas framför tvn. Vinnie la jag klockan sex eftersom jag börjar tidigt i morgon, tycker det är viktigt att han kommer i säng mellan 6 och sju. Ronja skall vi snart oxå tvinga i säng.

I går hade vi en lugn morgon då jag inte skulle vara på arbetsförmedlingen förrän klockan halv tio. Älskar dessa dagar då man bara kan låta barnen sova tills dom själva vaknar och sen äta frukost i lugn o ro. Efter mötet på arbetsförmedlingen åkte jag till Anna i ubbhult för att gå brevid i hennes barnaffär.
Jag behöver bredda min yrkesroll och just nu innebär det inom handel och dylikt. Jag har "bara" erfarenhet från vård av alla de slag, barnomsorg och friskvård vilket absolut inte är bara. Men när det är så svårt att hitta ett fast jobb tycker jag det är viktigt att själv bredda min yrkesroll. Nu får jag chansen att lära mig kassaarbete och ett servic yrke - jätte roligt. Anna är snäll som orkar med mig och tar sig an mig haha. Jag var hos henne från halv elva till klockan tre, sen var det dags att hämta barnen och åka hem för att hinna laga mat innan träningen.

Ronja poserar i sin nya vår kläning från Molo.

lika snygg på baksidan med en tuff luva...

Träningen i går gick jättebra och alla kämpar på mer och mer för varje vecka. Varje termin blir jag lika lycklig över att se hur mycket Coren faktiskt gör underverk för alla. Det är nåt magiskt med detta pass och jag hoppas kunna insperera i många år till. Stepen var fartfylld och rolig med en massa stung styrka på slutet. Helt underbart!!!

I dag jobbade jag på Eken i skolan. Gud vilket underbart ställe. Kan varmt säga att det stället ligger högt upp på min lista för vart jag skall sätta Ronja sen när hon skall börja på fritis. Alla var luhna och harmoniska och inget stök och fula ord mot varandra, jag känner hopp igen :)
Eftersom skolan hade studiedag i dag var vi största delen av dagen i gympahallen och gjorde en rad massa olika aktiviteter.  Tillslut stod jag och ett stort gäng tjejeor och satte i hopp en dans. Tror jag hade mest roligt haha, tänk vad mycket danser man gjorde i skolan och sen visade upp på diverse discon, det var tider det. Dansen blev riktigt bra , än sitter takterna i ;)

Vid två hämtade jag barnen och det var inte helt fel med tanke på vädret. Vi åkte och fikade på systrarna Karlsson med massa goa kakor.

Efter vi fikat var det dags för Ronja att äntligen klippa sig. Skäms nästan över hur längesen det var hon klippte sig, vågar inte ens skriva det här. Men nu som sagt ficj jag tummen ur r....
Ronja tänkte först att hon skulle klippa sig lika korts som Vinnie, men då fick jag faktiskt lägga mig i, inte för att hon inte får ha kort hår men inte som Vinnie. Sen hade hon gärnat viljat ha lika tufft och orange hår som Johanna, men det sluta med en kortare page och orange hårsprej alla glada och nöjda. Nu skulle man bara behöva ta tag i sitt egna hår någon dag. När mina efterlängtade pengar kommer om dom gör det innan jul skall jag beställa tid till Petra.

VÄRLDENS FINASTE PRNSESSA....

Nej nu skall jag inte sitta här mer, snart blir det in till grannen för att se på dom andra granfruarna. I morgon blir det att åka till Olsfors för att jobba på dagiset där. Sen har Ronja sin gymnastik på kvällen. Ha en bra kväll.
Carpe Diem....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0