Söndag ...

Vilken helg, är helt utmattad och slut i hela kropp/själ. Tänka att denna jäkla magsjuka kan ta slut på en hel familj trots det bara är en som blivit smittad. Vinnie var bättre i Fredags eftermiddag och kräktes inte på hela dagen, kvällen och natten vilket gjorde att jag trodde att han var på bättringsväg.
Men där fick jag, i Lördags kväll började han spy igen och det rann  ur magen på han. Jäkla skit nu får man börja räkna om dessa 48 timmar han skall vara fri innan han kan gå på dagis. Men i dag har det bara kommit från baken och inget från munnen.  Vill ju jobba nu när jag fått i skolan :( hoppas på Tisdag.

I går Lördag  tog Robban med sig Ronja till universum för att försöka hålla henne borta från Vinnie så mycket som möjligt. Sen att dom kanske spred baciller där sket vi i haha tyvärr. Dom hade en jätte mysig dag och Ronja var helt lycklig när hon kom hem. Själv satt jag hemma med lilleman. På eftermiddagen åkte Ronja och Robban fyrhjuling .
Efter att torkat spyor och väntat på att det inte skulle  komma mer från Vinnie vågade vi läggan han för natten. Själva började vi att tända massa ljus och ta fram lite spel och givetvis massa godis. När klockan var halv nio släckte vi alla lampor, stängde av tv och datorn. Eftersom det var earth hour ville vi kolla hur alla andra gjorde, nyfikna i en strut så vi tog på oss våra jackor och smyg ner för att se hur det såg ut bland grannarna och runt i Bollebygd. Men här hemma var det bara vi och två till som hade släckt ner , alla andra hade sina lampor tända. Och ovanför hemköp var det oxå tänt, lite dåligt kan jag väl tycka . Vi hade dock det skit mysigt och hela familjen umgicks bara med varandra utan störande moment.

I dag fick man sova en timme mindre eller inte, tycker det är löjligt att hålla på att ändra tid fram och tillbaka. Kan väl ha samma tid jämnt .
Vid tio lämnade jag Vinnie till mamma som vågade passa han fast magsjuka, tur jag har världens bästa mamma. Jag och Ronja åkte till lilla stjärna och stjärnboden för modevisning. Ronja tycker verkligen detta är super roligt och hon dansa och bjud på sig själv när hon gick. Kläderna var kanon fina och man får så otroligt mycket vårkänslor och skulle vilja byta ut hela sin gaderob. Barnen var kanon duktiga trots en hel dag med två visningar.

ronja i en av sina visningskläder..

Nu skall jag fixa lite här hemma och köra en maskin tvätt innan jag sätter mig i soffan och bara tar det lugnt. I morgon får jag vara hemma med barnen för att vara på säkra sidan att han är helt frisk. Men Tisdag hoppas jag kunna jobba igen och ha två friska bran.
Carpe Diem!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0