Måndag ....

I bland är det jobbigt att vara mig, jag handlar oftas först och tänker sen. I dag vaknade jag och tittade på klockan och insåg att klockan var 08.10, lite lätt stressad väckte jag Vinnie och satte fart. Vid nio lämnade jag barnen på dagis och hade då planerat att åka till mammas lägenhet för att byta bil och sen åka hem och hämta saker som skulle säljas på öppnaförskolan.
Efter det skulle jag åka och jobba. Planen var bra, men det sket sig efter att jag hämtat mammas bilnycklar och låste mammas lägenhet och sen slängt in både mina och mammas hemnycklar genom hennes brevinkast. MEN HALLOOOOOOOOOOOO hur dum får man bli???? Där stod jag med en bilnyckel utan att kunna låsa upp hemma eller hos mamma .  hade ingen mobil eftersom den var hemma, hade inget. Kände  mig helt sönder stressad och fick sätta mig i bilen och skrika/svära högt åt mig själv och sen komma på en ny plan. Jag åkte ner till Vårdcentralen och lånade deras tel för att ringa Robban och be han fixa fram mammas mobilnr. Hon var i Borås för operation av sitt öga och var därför inte hemma.  När jag väl fick tag i mamma visade det sig att hon precis kommit hem och jag kunde åka upp och hämta mina nycklar - UNDERBART! Klockan var då halv tio och jag skule vara i Ubbhult klockan tio, men jag hann som tur var med allt jag ville få gjort.

Som sagt jag har jobbat i Annas klädaffär lilla stjärna som ligger vid stjärnboden i Ubbhult. Skall hjälpa henne i tre dagar medans hon är på skidsemester och har det bra med sin familj. Tycker det är kanon roligt att pröva på något helt nytt som inte har med vård eller dagis att göra. Skaddar aldrig att bredda sitt register. Hoppas bara att jag inte gjorde några misstag utan att allt blev rätt. Tyvärr missade jag träningen men jag vet att dom fick en genomkörare med Hanna och Karro.
Om ni har det lugnt i morgon eller på Onsdag får ni komma och hälsa på mig och titta på lite kläder.

I går var Ronja på teater med mormor på karlsson på taket. Hon tyckte den var kanon bra och även mamma hade fått sig några goa skratt. Toppbetyg alltså.


Vinnie var helt slut och sov i tre timmar eller så var det tystnaden som gjorde att han sov så länge. Typiskt att man inte själv passar på att lägga sig en stund, men man tror ju hela tiden att han skall vakna. Vid tre åkte jag och Vinnie in till knalleland för att möta upp mamma och Ronja. Kände mest för att hitta på något och komma utanför dörren. Vi tittade i affärer och Ronja hittade lite sommar kläder som hon fick av sin snälla mormor. Vad skulle jag göra utan min mamma som alltid ställer upp.


Nu skall jag snart lägga mig och titta på dumburken innan det blir dags att krypa ner under täcket och det skall bli helt underbart. I morgon blir det jobb igen.
God kväll , God natt .......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0