LÖRDAG UNDEBARA LÖRDAG!

God morgon alla underbara människor som jag nu fått vakna och möta dagen. Jag sitter i soffan och myser med min lilla prins i knät och det kan väl knappast bli så mycket bättre än så här. Jag tänker inte gnälla på vädret eftersom jag vill att snön skall försvinna och då måste det smällta bort först. Så för min del kan hela mars vara sånt här piss väder och sen kan April bli soligt och underbart, låter väl som en bra deal?  Nej denna dag skall bara vara positiv för våran del.

Fredag i går och min sista dag på Skattegården för denna gång. Vi hade det super lugnt och mysigt då 11 barn var lediga. Skönt för de barnen som faktiskt var på dagis att få leka i lugn o ro. Jag jobbade till halv fem sen åkte jag ner till Emma på fröken emma.Har ni inte varit där på ett tag åste ni gå dit och kolla på alla fantastiska vårkläder hon fått in. Kläderna är helt underbara och massa fina färger som rosa i alla dess nyanser. Jag hittade hur mycket som helst, men plånboken kändes lite för tunn haha. Men ett par snygga jeans blev det och dom var helt underbara på oxå. Måste även rekomendera nu till våren och sommaren kanske man inte vill ha tunga staka parfymer utan lite mer blommiga dofter. Jag personligen älskar krämer som luktar gott och Emma har fått in en serige av krämer och tvålar som luktar fantastiskt gott och jag är redan såld på den rosa.


MINA SNYGGA JEANS....

Försvann vist ifrån bloggandet och det har nu gått sju timmar sen jag skrev sist haha. Jag gjorde frukost till barnen och sen började jag tvätta, städa rent i köket, dammsuga och dammtorka. Nu har jag kört fyra maskiner tvätt och det är rent på golvet igen, helt underbart. Har bara övervåningen kvar för den hann jag inte med i morse. Vid elva åkte jag och barnen in till stan och hem till min moster. Mamma och mormor var där och vi blev bjudan på fika. Ronja fick en kanellbulle som var lika stor som en pizza nästan, sjukt stor men väldigt go. Efter fikat åkte vi till ikea med resten av världen, var galet mycket folk  och handla nåt gick inte eftersom köerna var skit långa. Tur för mig att jag ändå inte skulle ha något. Ronja lekte i lekhallen och det är super skönt att kunna slänga in henne där, tyvärr är Vinnie för liten än men han sprang som en idiot på övervåningen bland alla saker. Vilket lyx när båda barnen kan vara där inne och man kan titta i lugn o ro. Tycker Ronja är modig som alltid är där inne utan att känna någon annan och veta att jag går iväg, min tjej det!
Handlade mat innan det var dags att bege sig hem igen, fick så klart ont i magen när man för en gång skull lämnar hemmets vrå. Är obehagligt att det alltid bara smyger sig på och man aldrig vet när det kommer.



Nu skall jag hänga upp tvätten och lägga mig i soffan en kvart innan jag hämtar nya tag inför övervåningen, men det finns en dag i morgon oxå om jag inte orkar.  Skall träffa Anna som snart kommer med nycklarna till lilla stjärna som jag nu skall jobba i på Måndag, tisdag och Onsdag. Spännande att pröva på något nytt!!! Nej nu dör jag snart av trötthet ha en trevlig Lördag.

CARPE DIEM...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0