Ledig Fredag!

God morgon på er, gud vad trött och sliten jag känner mig i dag. Har haft världens kramper i magen under kvällen i går och hela natten. Har inga värktabletter hemma och jag hade hoppats på att kunna slippa använda dom, men det funkar inte med bara p-piller och alvedon som den idiot läkaren påstod. Nej jag måste ta tag i detta och ringa till Uppsalas sjukhus och försöka bli inskriven på deras avdelning för endometrios.
Natten blev inte bättre av att Vinnie är sjuk igen och har gråtit och gråtit. Det har han gjort dom senaste tre nätterna men i går fick jag lägga han brevid mig för att slippa gå upp hela tiden när min mage värkte. Han sover fortfarande nu fast klockna är tjugo i nio, måste bara ta reda på vad det är. Feber hade han garanterat men sen vet jag inte om det är öronen, halsen eller kanske magen??? Spelar ingen större roll för jag skall inte springa till läkaren , men jag får ge han alvedon och se vad som händer. Tur att jag hade bestämt mig för att ha en ledig dag med barnen i dag. Skall bara åka till Anna i eftermiddag och vara med när hon stänger butiken så jag kan det.

I går gick min dag i ett. Vaknade av Vinnie som redan har börjar vakna alldeles för tidigt, jätte kul sen när man ställer fram klockan att gå upp halv sex. Nej det kommer jag inte gå med på haha. Efter frukost lämnade jag barnen på dagis vid halv tio, för att sen bara åka hem en snabbis och tvätta/plocka ordning lite. Vid halv tolv var jag i Olsfors för att jobba på dagiset till halv fem.
Mamma hade tagit med sig barnen från dagis vid halv tre och när jag kom hem var Ronja färdig att åka till stallet. Tur för mig var det avsutten lektion, men annars hade Challe åkt med henne.
Dom fick träna på att borsta hästarna och Ronja valde givetvis den största hästen i hela stallet. Men hon bli bättre och bättre, synd bara att tiden går så fort när man har roligt.
Jag anmälde mig själv till hoppgruppen på skärtorsdagen, för då har jag ingen träning. Skall bli helt underbart att sätta sig på en häst igen och till råga på allt få hoppa - spännande! Vad säger du Challe skall du hänga med? När min tio gånger är slut med Core träningen skall jag rida de resterande gångerna som är kvar på terminen. Kan verkligen behöva komma igång med dom musklerna igen . Hästar var en väldigt viktig del i mitt liv i många år och jag saknar det nåt fruktansvärt. När jag blir för tantig för att ha träningen skall jag satsa på ridningen igen.

Efter ridningen var det bara att slänga in Ronja byta om snbbt och sen upp till dagis för träning med tjejorna. Hade en liten överaskning till dom i går som jag hoppas som tyckte om. Dom tog i och gav allt vilket är viktigast.

I dag blir det väldigt lugnt som ni förstår, men i morgon händer det massa roliga och mysiga saker. Jag och Helena skall fira att hon fyllt år med en hel dag tillsammans. Det blir shopping (åtminstone fönstershopping för min del) , underbart spa med massage och annat mys för att sen avsluta kvällen med god mat. Längtar massor vännen -puss!

Nu skall det fixas frukost och ätas alvedon så jag kan förhindra nya kramper men det känns inte bra tyvärr. Vinnie sover än nu när klockan är nio vilket han aldrig gör annars. Han skall jag bara stoppa i massa glass så han blir frisk.
Ha en bra Fredag nu med massa mys.
Carpe Diem!


P.s skall sitta och kriga med kommunals a-kassa i dag om att jag fortfarande inte fått ett öre på tre månader. Dom har inte ens tagit tag i mitt ärende än - snyft! Vad skall jag leva på hade dom tänkt sig? Börjar smått få panik över nästa månad och hur vi skall klara den. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0