HEAR WE GO AGAIN...

Sjukstugan fortsätter här hemma och vi är väl inne på v 6 eller nåt sånt tråkigt. I går när vi kom hem efter dagis tyckte jag Ronja lät väldigt snorig och tjock i halsen. Vinnie sov oroligt hela natten och jag fick hämta han vid halv fem in till oss, för att sen bara sova små stunder.
Ronja har i dag haft 39.6 i feber och hon klagar på att hon har lite ont i halsen och huvudet. Hon är livrädd att hon inte skall få följa med mormor i morgon till sina kusiner och vågar därför inte säga att hon mår dåligt.  Är typiskt när hon skall iväg på massa roligt och blir sjuk. Hoppas nu att febern sjunker till i morgon och att den är på sin topp i dag.
Jag känner mig inte heller riktigt hundra, är jätte trött, ont i huvudet och bihålerna . När skall det ta slut? när snön försvinner eller vad??

I dag fick vi trevligt besök av Filippa på morgonen. Hon var oxå lite små sjuk och vågade därför träffa Ronja. Dom startade dagen med att pyssla.

Filippa och Ronja....

Vinnie tittade på när dom målade..

Ronjas häst innan den åkte in i ugnen och krymte i st.

Ronjas och Filippas hästar som krymt och blivit hårda. jättekul!

Har försökt att dammtorka lite här hemma , solen är underbar men man ser varenda damråtta i ljuset. Vinnie sov i två timmar och då kan man passa på att göra lite små pill utan att han saboterar haha. Vid halv tre gick vi hem till spilli på fika vilket var mycket uppskattat. Både med gott att äta och lite sällskap. Nu ligger Ronja nerbäddad i soffan och där får hon stanna resten av kvällen. Tyvärr blir det ingen gympa denna veckan heller för Ronja.

I dag fyller Edvin 1 år och det vill vi givetvis fira med att sjunga ja må han leva , ja må han leva.... Inte klokt vad tiden går fort och i morgon fyller hans mamma och min vän 31 år. GRATTIS till er båda, hoppas ni får två fina dagar och att inte bara Edvin blir uppvaktad.

Nej nu skall jag ta tag i middagen vilket är det värsta jag vet. Hatar att laga mat, tycker inte det är ett dugg roligt. Önskar att nån annan kom hem och gjorde det åt en varje dag. I dag blir det kyckling och ris.
carpe diem......

Kommentarer
Postat av: mia

tack söta du. Nu är jag också 30+- hahah



Nä du när ska man få friska barn. Edvins mage har helt ballat ur idag. Han är glad och äter som vanligt men sov låång lunch så lite trött.



Han var sån sist han fick tänder så jag hoppas på det.

2010-03-03 @ 22:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0