Fy fan....

Huvudet värker och jag känner mig helt överkörd av tåget. Jag vaknade tolv i natt att Vinnie var ledsen, gick in till han och insåg att han spytt ner hela sängen. Fy vad äckligt det är, matrester överallt och denna stackars lilla kille mitt i all sörja. Vart börjar man liksom, väcka Robban och ge Vinnie till han för att duscha medans jag fick fixa sängen, vädra och sen sätta igång en maskin.  Vinnie somnade i min säng direkt men jag vågade inte slappna av utan låg bara och lyssnade på om han skulle spy mer och vist kom det mer. Upp igen och denna gången satte jag han i badbaljan för att tvätta av han och håret riktigt från all lukt m.m.

Jaha nu spyde han ner hela vardagsrummsbordet och på mattan, hjälp mig...

Hej igen , är så trött att jag knappt vågar sätta mig i soffan för då somnar jag väl. Som sagt Vinnie vaknade i natt med magsjuka av den värre sorten. Jag satt med han i soffan mellan halv ett till halv tre för jag vågade inte lägga han ner när han spyde. Han spyde och spyde ner handuk efter handuk mitt i natten. Tyckte så synd om han samtidgt som jag nästan själv spyde av lukyen av all spyorna. Vi tittade på sinfelt och true blode med Alexander. Vid halv tre vågade jag mig på att lägga oss i sängen, men jag kunde inte somna. Vid kvart över tre kom sista spyan innna vi fick sova några timmar. Halv åtta var det dags att gå upp igen :(
Det värsta av allt är att inte kunna ge nåt att dricka man vet själv hur jäkla törstig man är när man spyr. Vid åtta prövade jag att ge han lite välling, men den kom upp lika fort som ni läste. 
Har städat och tvättat som en tok i dag, tacka gud för det fina vädret så tvätten har fått hänga ute första gången i år. Vid två tiden fick han för första gången lite fil och saft, gissa om det smakade gott. Han slickade typ rent hela talricken stackaren. Och peppar peppar har han inte kräkts mer, bara två bajsblöjor, hoppas nu inte det blir nåt mer och att jag och Ronja klarar oss....

I dag kommer mamma bli stolt över mig när hon läst vad jag gjort. Jag har strykt all tvätt och det gör jag ALDRIG till mammas förtvivlan haha men i dag så blev det gjort och det var riktigt trevligt framför tv. Jag höll mig vaken oxå. Kanske skall fortsätta med detta..
Nu väntar jag bara på att Robban skall komma hem och rädda mig så jag och Ronja kan gå ut en stund och få lite frisk luft, känns som jag kvävs här hemma. Behöver duscha men vågar inte lämna han ur sikte i fall han kräks.

Nej nu får det fan vara slut med sjukdomar i denna familj vi har haft vårat för hela året tack så mycket...

Hoppas på en ok Fredagskväll ändå och att jag kan vara vaken till tio åtmisntone.
CARPE DIEM!!!!


Kommentarer
Postat av: Challe

Nä fy stackars dig och dina sjuka barn :(

2010-03-26 @ 12:57:27
Postat av: Nina

Stackars, stackars er!! Hoppas han snart kryar på sig och att ni andra klarar er. Kramis

2010-03-26 @ 15:09:21
Postat av: Mia

Åh stackars lilla vinnie. Lider med dig.

Hoppas det går över fort!



Kramar

2010-03-26 @ 18:55:24
URL: http://svaneholmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0