BARA EN DAG KVAR!

Är helt slut efter denna veckan på dagis, jag beundrar alla som jobbar på dagis och har egna små barn hemma. Jag känner att jag inte riktigt orkar ta hand om andras barn en hel dag och sen gå hem och var på topp med sina egna. Jag jobbar gärna nån dag men en hel vecka tar på krafterna, men i morgon  är det sista dagen innan helg. Nästa vecka blir det inget jobb på dagis för min del utan då är jag uppbokad på annat skoj. Men jag är tacksam att jag får jobba och kan tjäna lite pengar igen....

I dag hade Ronja sin ridning och som vanligt i vårat liv går det i ett i ett . Hann bara hem fixa lite mat, gosa en stund i soffan innan det var dags att lämna in Vinnie till Robban. J som var super gullig att passa han en stund innan min karl kom hem. ( TACK) Jag och ronja åkte till stallet då det var dags för hästbyte. ronja har ridit Gabriell varje vecka men nu fick hon byta till en pigg söt liten Gotlandsruss vid namn Rambo. Det gick kanon bra och dom fick för första gången pröva galoppera några steg. Riktigt såg på Ronja hur det var både skit läskigt samtidigt som det var hur roligt som helst och killa i magen. Nu vill väl dom bara galoppera framöver.


Efter ridningen var det bara hem igen och lämna Ronja hos Robban och sen byta om till träningskläder och åka till träningen. I kväll kändes det toppen bra för min egna del som instruktör. Jag fick dom att ta ut sig till max och ge gärnet, hoppas om var nöjdanär dom kom hem och satt sig i soffan.  Jag var otroligt glad när jag kom hem och denna dag med jobb och aktiviteter var avklarade, nu skall jag bara njuta av tystnaden en stund innan jag kryper till kojs. Ronja och jag hade världens mysigaste läggdags i dag, hon somnade medans vi kramades i sängen - LJUVLIGT ME LIKE.....

I morgon är det Fredag och efter jobbet skall jag inte gå utanför dörren, utan bara njuta av min familj som jag älskar mest.
CARPE DIEM!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0