6/3 Och det är Lördag...

I går vaknade jag med bara ett barn här hemma och det fattades liksom nån. Vinnie undrar oxå var hans kära syster har tagit vägen. Tur att hon ringer två gånger om dagen och berättar vad hon gjort.  Efter frukosten gick jag och Vinnie till öppna förskolna en sväng. Han tyckte det var jätte roligt och busade för fullt, personligen kan jag väl inte påstå att jag skratta hela tiden. Men det är trevligt att det finns tycker jag och man träffar alltid nån att tjöta lite med. Roligare än att sitta och glo ensam hemma. Vädret var underbart eftersom det inte blåste något och därmed inte så kallt.

I går kväll tittade jag och Robban på bröllopsfotografen.

Tycker den hade sina mysiga stunder och en del roliga repliker. Inte världens bästa film men helt klart sevärd. Tycker det är lite roligq att alla såna här Svenska filmer alltid skall ha värmländsk dialekt. Är det att man driver med de människorna att dom är lite "bakom" eller är det att dom är helt underbara och har Sveriges goaste dialekt?? Jag får gissa på allternativ två då min syster och mina älskade kusinbarn faktiskt bor och pratar värmländska haha.
Min syster har faktiskt bott i molkom där filmen skall utspelas, fast jag vill få det till att dom bifinner sig i Grums för där ligger fabriken som stinker pest varje gång man åker förbi.  Eller har Molkom en stor fabrik som oxå luktar Maria??? Kommer inte i håg? Var inte så nykternär jag var där sist hahahh

Sen tittade vi på Skavlan och hans fantastiska gäster. Älskar Kat von d och hennes talang för just porträtter. Hade varit helt fantastiskt att bli tatuerad av henne.


I kväll smäller det för Oskars 30 års fest som kommer bli helt bananas om jag får gissa. Men det skall bli jätte roligt att träffa alla och umgås och ha roligt. Vi har planerat att gå ut och äta först och mysa till det ordentligt i goda vänners sällskap. Men jag lovar att komma med uppdatering och bilder i morgon från festen.

Nu skall jag och Vinnie ta på oss och gå ut och njuta i solen.  Trevlig Lördag!
Carpe Diem...

Kommentarer
Postat av: Oscar

Tack så hemskt mycket för igår!!!! Kram

2010-03-07 @ 12:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0