31 Mars...

Sista dagen på Mars i dag då och i morgon får man se upp så man inte blir lurad då det är 1 April. Kommer inte i håg om jag blivit riktigt lurad nån gång , men det är ju inte försent för det än haha. Kanske skall tänka ut nåt bra själv och lura nån stackare.

I dag mår inte min kropp  alls bra :( har ont i magen och nacken värker hela tiden. Har inte haft några större smärtor i nacken nu när jag vart hemma med Vinnie och bara jobbat lite på vårdcentralen, men nu när jag jobbar mer och desutom med obekväma ställningar som på dagis är skiten tillbaka. Har en nackskada sen jag trilla av en häst och senare var med i bilolycka.  Hatar den här molande, tryckande smärtan som man inte kan göra så mycket åt. Måste börja träna upp styrkan i rygg och axlar för att bli starkare och på sätt klara mer.  Gnäll gnäll gnäll!!!!!

I går jobbade jag i skolan och hade skaparverksamhet med en 6:a och det var riktigt roligt och jag blev inte en mobbad vikarie haha, gått betyg. Hämtade barnen efter tre på dagis och åkte sen direkt hem för att fixa Spillis hår. Får leka lite hobby frisör i bland. Barnen lekte och Vinnie ville som vanligt bara vara med Helena .
På kvällen var vi på tummeliten för att shoppa barnkläder. Blev en fin rosa Levis tröja till Ronja och ett par coola rutiga byxor till Vinnie i påskpresent. Måste köpa var sitt stort påskägg till dom pch köpa lite annat att fylla det med.  Min karl där i mot kan inte vänta till påsk utan var tvungen att ge dom lite påskpresenter i dag.  Han är hopplös men gullig :)

I  går kväll var Ronja och Vinnies gudfar här och hälsa på. Ronja var helt salig och alldels lycklig över detta besök. Det blev mycket skratt och busande här hemma.  Dom har verkligen världens bästa gudföräldrar mina barn.

Bashir o Petra när Vinnie var nyfödd...

 

I dag gick vi upp klockan sex för att hinna med allt som skulle fixas. Ronja och Vinnie skulle vara påskkärring och påskgubbe. Tyvärr var batteriet i mon kamera död, men dom blev helt underbara. Vinnie hade en rosa tuppkam, prickar och liten mustasch oh Ronja hade ett fint förkläde med huckle. Kommer till dagis och nästan inga barn var utklädda , hur tråkigt är inte det då? Behöver inte vara så märkvärdigt , är väl roligt för barnen bara att dom får klä ut sig lite. Men personalen hade målat barnen som inte blivit målade hemma och det var ju roligt.


Jag har jobbat i Olsfors i dag på dagis. Det har varit fullt upp med mycket påskpyntande. Snart är det väl dags att sätta sig på sin kvast och åka till blåkulla och vara en riktig häxa. Barnen undrar hela tiden hur man kommer till blåkulla och vill åka dit. Tänk vad vi hittar på massa saker som barnen skall tro/lyssna på. Jobbade till halv fyra i dag och sen hämtade jag mina påskbarn. Nu är Ronja på gymnastiken och Vinnie sover, jag skall ligga på spikmattan en stunf tänkte jag.

Carpe Diem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0