29 Mars....

Äntligen får man sätta sig i soffan, barnen sover, gubben är och tränar MMA i Alingsås och jag har redan tränat klart - helt perfekt! Skall kolla på dom underbara Hollywoodfruarna och sen blir det sängen.
Jaha vad har hänt i dag då? Vinnie är helt återställd och nu skall vi bara lägga på han lite kött på benen så är han som ny igen haha.  Tycker han ser så liten ut , men det kanske bara jag som inbillr mig det.  Så efter en lugn morgon tog jag mig barnen ut för att inhandla lite påskris och fjädrar. Ja jag köper det istället för att gå ut i skogen och plocka det, sån är jag. Efter det blivit inhandlat blev det en liten fika med barnen, är mysigt att göra små saker med barnen en helt vanlig tråkig dag.

När vi kom hem igen ville Ronja leka med Filippa, så hon försvann dit. Vinnie var trött och ville sova direkt och sen sov han i tre timmar. Han är fortfarande svag och har inte fått tillbaka alla krafter. Medans han sov passade jag på att stryka samtidigt som jag tittade klart på luftslottet som sprängdes. Sedan byte jag lite krukor och ändrade om i fönstrerna så det blev fint. Sist men inte minst fick jag satt i lite fjädrar i vårat påskris, blev riktigt fint om bara Vinnie låter det vara.

seg film, inte så bra enligt mig.

Vid tre vaknade Vinnie och sen fick jag fint besök av Spilli som orkat ta sig ut en stund stackarn. Hon har bara försvunnit finns knappt nåt kvar :( stackarn , men jag skall göda dig med massa gott och ännu mer ÖL ;) Vinnie blev överlycklig och släppte inte Helena på hela tiden och började gråta när hon gick - sötnos. När Ronja lekt färdigt med Filippa var det hennes tur att sätta i fjädrar i sitt ris som hon skulle ha i sitt rum. Det blev kanon snyggt med alla möjliga färger , men hon vill ha massa påskpynt oxå och det har inte jag. Hoppas hon glömer det och nöjer sig med påskriset.

Träningen i kväll var helt underbar och min kropp fick sig en genomkörare. Önskar att det fanns fler dagar på veckan så man kunde träna mer för sin egna skull, men just nu hinner jag inte med nåt mer om jag inte skall gå och träna vid halv nio på kvällen. Men det är jag för lat för. Men man får väl ge sig ut på promenader på kvällarna snart när barnen har lagt sig och lite intervall träning.

I morgon blir det en spännande dag för mig, jag skall jobba i skolan och ha bild. Bild jag kan inte ens rita ett hus eller nåt annat. Och första klassen är en 6:a, lycka till Jessica dom kommer äta mig levande. Men det blir en utmaning och det gillar jag, skönt att få jobba och man får vara glad för det man får .

Nej nu är det snart sängen som väntar.
God natt och sov sött!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0