16 Mars och sol sol sol.....

Å nu måste väl ändå våren vara på väg ? Solen är helt fantastiskt och värmer så skönt i mitt ansikte och jag upplever att människor runt omkring mig är  mycket gladare.
Nu skall jag förska skriva lite innan jag stänger ner för i kväll och bara njuter av hemmafruarna.

Denna veckan jobbar jag på regnbågen (dagis) och det är skönt att vara en hel vecka på samma  ställe, både för mig och barnen som går på dagiset. Men gud vad trött jag är efter heldagar med massa barn överallt och sen skall man hem och ta hand om sina egna.  Jag känner att detta är inget jag skulle orkar jobba med för alltid, men jag beundrar alla dagisfröknar för deras tålamod och kärleksfulla inställning till ALLA barnen.  Jag har nog inte tålamod för detta  yrke haha ....

I går hade jag min träning och det kändes skit och helt segt. Har kommit in i en svacka och har ingen större inspiration och det är ju synd om dom som kommer och tränar. Hoppas nu att jag kan hitta lite ny träningslust och ge gärnet. Problemet är att jag aldrig hinner gå och träna bara för min egna skull och hitta lite ny inspiration. Men jag kommer igen det göra jag alltid. snart skall jag börja ha träning i hop med Challe och det kommer ge en enorm kick för oss båda och vi skall verkligen maxa passen. Ser fram i mot detta.

Har ni i dagarna ÄNTLIGEN blivt godkänd av a-kassan och kommer få mina första pengar nästa vecka jippi. Inte för att det är många kroner jag får,  men jag  slipper  nu att bråka och skicka in massa förbanade intyg. Har under dessa månader skickat in minst 16 st olika intyg, hur har dom tid att sitta med så mycket pappersarbete då? Ja ja nu är det bara ett fast jobb som fattas och sen är jag lycklig....

I dag tog jag med mig Ronja ut så hon fick cykla för första gången i år. Kan säga att det var ett tag sen hon sist cyklade och balansen var inte riktigt på plats. Men hon kämpade på och i slutet kunde hon cykla som vanligt igen. Måste kanske höja sadeln och sånt eftersom hon växt lite sen i sommras.  Men nu hoppas jag att vi skall kunna ta fram cykeln lite oftare + att jag måste hitta mig en billig cykel och cykelstol till Vinnie, sen skall vi cykla.....

Nu har Vinnie somnat och ronja har precis duschat och snart åke även hon i säng. Börjar inte förän klockan nio i morgon och tänker ta det väldigt lugnt utan massa stress på morgonen.  Hoppas på en lugn natt och glada pigga barn i moron.

Carpe Diem!!


Kommentarer
Postat av: Mia

WOW de kan bestämma sig till slut. Inte illa!



Visst är det underbart väder ute. Ska ta ut Elins cykel nån dag också. I somras ville hon inte alls cykla. Hoppas det ändras nu.



Farmor har nån gammal cykel stående. Ska jag kolla om de funkar?



Kram

2010-03-16 @ 20:42:17
URL: http://svaneholmskan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja gärna, bara den rullar haha ;)

2010-03-16 @ 21:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0