13 Mars!!!

Sol sol jätte sköna sol..... och jag sitter instängd med min sjuka prins :( Han har 39.5 i feber och kan inte vara ut, fattar inte hur mycket baciller och sjukdomar man kan ha . Får hoppas att vi nu inte kommer vara sjuk på hela våren och hela sommaren då. Utan att vi tagit allt under vintern.
Vad gör man då solen lyser och man inte kan vara ute? Jo man man får extra mycket energi och börjar stor städa. Soffan får sig en ordentlig vårstädning genom att tvätta sofftyget och vädra dynorna på balkongen. Inte det roligaste kanske men fy vad nödvändigt. Skall vi bli friska nu måste jag städa bort alla baciller som ligger och gror överallt.
Dammsugan går varm och jag har skurat golvet. Kan bara säga att det var en hel dammråttfamilj som lagt bo under sofforna, fy fan vad snuskigt haha. Vinnie har snällt kollat på vad jag gjort, han orkar inte så mycket mer. Nu har jag tagit en liten paus och Vinnie sover i sin säng, hoppas han sover några timmar nu och piggar på sig lite.




Blir skönt när allt är klart och ligger på sin plats...

Tanken var att jag just nu skulle gå i stan med Spilli och njuta av barnfri dag och bara mysa med en vän. Vi skulle titta i affärer , äta lunch, titta ännu mer i affärer och sen gå på spa. Men vad gör man när prinsen blir sjuk.  Som tur är har Spilli lite annat att tänka på oxå så hon blev inte sur över att vi inte kunde åka in tidigare. Nu blir det istället bara spa vilket inte är bara. Skall bli helt underbart att bli lite bortskämd och få sitta i en lugn miljö och prata av sig med Spilli. Jag vet att vi båda behöver detta..

Kvällen skall väl avslutas till melodifestivalen och det känns skönt för jag hejar inte på nån och jag bryr mig inte vem som vinner. Vi kommer ändå bland dom siste på den stora hahaaaa.

Carpe diem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0